Het elektrisch net is ondermaats, zelfs onvoldoende om laadstroom zonnepalen te verwerken.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat: 9.859.800 Tienen 02 november 2021
Morsum dra TIEN MILJOEN paginabezoekers
-- Update 1. Misleiding gaat verder. Wars van enige kennis ter zake en het "corrupte en incompetent systeem" dragend, rept de klassieke pers of de vermeende ter zake specialisten van Vrt met geen woord over het feit, dat zij die niet over een 3-fasige elektrische installatie beschikken en hun elektrisch karretje met een 2-fasig stopcontact moeten opladen, met minstens 17 uur oplaadtijd zoet zijn! Dat heeft Morsum Magnificat reeds met haar artikel in MM-286-06 van 28 april 2019 aangetoond.
40A Mono fase standaard. De DNB leveren voor de trouwens overal onwettige aansluiting standaard een mono fasige aansluiting van 40A, theoretisch goed voor 9,6 kW, echter om uw elektrisch karretje binnen de 3 uur op te laden is er een 3-fasige aansluiting nodig! Wie dat wil moet een verzwaring aanvragen en dat gaat niet vanzelf, als de kosten, die al vlug tot een paar duizend euro kunnen oplopen, gemaakt zijn, moet de installatie ook nog eens door een erkend organisme gekeurd worden, dat kost voor een particulier aan een fatsoenlijk erkend organisme al vlug 180€! Maar dat vertellen onze politici en hun bevriende kontlikjournalistiek niet. Kijk goed uit de ogen wie u uw elektrische installatie laat keuren want ook daar zit kaf tussen het koren!!
Geen enkele elektrische aftakking voldoet aan de wet -AREI-. Bij herhaling en tot vervelens toe verwijzen wij "het volk" naar de wet op de elektrische installaties die de elektriciteitsmaffia onder goedkeurend ook van Justitie en de politiek nog nooit, met alle gevolgen van dien heeft moeten toepassen, ook vandaag bij de plaatsing van de slimme meters niet !!
Dit is de wet die de elektriciteitsmaffia niet toepast en dan kan er dit gebeuren : uw kot brand af !!
-- Einde update 1 14:56 6/11/2021
Erik Verbeeck - Hoofdredacteur - verantwoordelijke uitgever Deskundig in conformiteit elektrische installaties.
In samenwerking met de klassieke pers, de dragers van het incompetente en corrupte systeem, wordt "het volk" gepusht om massaal elektrische auto's te kopen, een misleiding van jewelste. Het bestaande elektrisch net is sowieso altijd ondermaats geweest, dat heeft deze redactie blootgelegd met haar groot onderzoek in 2001 - 2003 over gans Vlaanderen en een stuk in Wallonië. In die periode was er één politicus die naar Morsum Magnificat heeft geluisterd, dat was Olivier Deleuze, maar deze Staatssecretaris werd om de gevaarlijke ondermaatse netten écht aan te pakken, door zijn administratie onder leiding van Fernand Sonck en Henry Autrique tegengewerkt! Morsum Magnificat leverde toen 2.500 geïllustreerde rapporten af op het Kabinet en bij de CREG.
Onvoldoende capaciteit. De capaciteit van het laagspanningsverdeelnet is ondermaats en op vele items onwettig, het is niet eens mogelijk om het vermogen dat de zonnepanelen produceren op een voor de producent rendabele manier in het net te sturen. Op plaatsen waar diverse laadpalen om snel op te laden in gebruik zijn, wordt het vermogen digitaal gestuurd, lees verminderd, zodat de laadtijd langer wordt. De politiek naait het volk, geholpen door de klassieke pers en de gatlikjournalistiek, het éne na het andere oor aan.
Back-up bij tekorten. Het is de bedoeling dat straks, wanneer het licht dreigt uit te gaan -wat met de Groenen wel eens waarheid zou kunnen worden- de capaciteit van de batterijen van de elektrische auto's als "bypas" en "back-up" zou kunnen opgevorderd worden. Studies van onder meer Itinera wijzen al enkele jaren in die richting.
Cobalt. Volgens Ignace Vandewalle, de luitenant van Jean-Marie Dedecker, maakt men in het boek Kobalt blues gewag van het feit dat er om aan de massale vraag aan batterijen voor de elektrische auto's te voldoen, er te weinig kobalt beschikbaar is en dat zou best eens kunnen kloppen.
Ronnie Belmans is vooral een commercieel man, hier in 2010 in Genk over Energyville.
Lees hier de vragen uit 2002 van Morsum Magnificat waarop ir. Belmans nooit een antwoord formuleerde, let het zijn vragen uit 2002, dat is bijna 20 jaar geleden en sommige vragen zijn ondertussen wel achterhaald.
Ronnie Belmans. Over de elektrische netten die zorgen voor het transport van elektriciteit, zowel hoogspanning als laagspanning, is nog heel veel te zeggen. Dat VTM slechts één persoon, Ronnie Belmans, aan het woord laat is niet toevallig, Belmans is geen onafhankelijk persoon, wel een commerciële. Als Belmans zegt dat er genoeg elektriciteit is, zouden we dat nog slikken, daar gaat het nu niet over, wel over de capaciteit van de huidige netten en die is ondermaats! Grote elektriciteitsverbruikers zoals Bayer, BASF en Sidmar kunnen hun energie niet in Frankrijk of Duitsland kopen omdat het Belgische hoogspanningsnet ondermaats is! Verbruik en transport van elektriciteit is onderworpen aan de Wet van Ohm en die wet kennen politici niet! Belmans moet nog eens bij VTM komen uitleggen dat er genoeg elektriciteit kan zijn, maar er toch te weinig stroom kan verbruikt worden, doen Ronny!!
Meer volgt waarschijnlijk, we zijn de gazet niet, we werven geen abonnees, we worden niet financieel gesteund en politici maken bij Morsum Magnificat de dienst niét uit, Morsum Magnificat is exclusief en verdient meer steun.
Artikel: 11-21-8202 Geplaatst: 20:46 2/11/2021
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel Erik Verbeeck © Hoofdredacteur
|