Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16927924





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
De Lijn: Gewoon een punt achter zetten-MM-E-248-09-Update1
14 maart 2016
De vervoersmaatschappij was te lang onder beheer van socialisten.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.418.400
Leuven / Tremelo 14 maart 2016.

--- Update1
Reactie van kabinetsmedewerker.

We ontvangen tóch nog een reactie van Dries Verhaeghe van het kabinet van Ben Weyts die we u integraal meegeven:
Geachte heer Verbeeck,
Dank voor deze melding aan het kabinet van de minister.
Ik zal uw bekommernis overmaken aan de klantendienst van De Lijn en benadrukken dat de aangekaarte handelingen haaks staan op het beleid dat wij willen voeren en waarbij veiligheid een absolute prioriteit vormt.
Daarnaast wens ik u graag te wijzen op het gegeven dat de MIVB onder bevoegdheid van het Brussel Gewest opereert en minister Weyts dus niet kan overgaan tot een samenvoeging van De Lijn en MIVB. Toch sta ik er op u te danken voor dit voorstel.
Mvg,
Dries Verhaeghe
Kabinet minister Ben Weyts
", einde bericht.

NVDR.
Uiteraard weten wij dat de MIVB onder het Brussels Gewest ressorteert, zelfs dat het water tussen Vlaanderen -Ben Weyts- en het Brussels Gewest -Pascal Smet- diep is, maar ervaren dat de werking van de MIVB stukken beter is dan die van De Lijn. Klanten van De Lijn hebben het recht om een veilig vervoer te eisen, maar onze vaststellingen bewijzen het tegendeel. Wat Pascal Smet en de CEO van de MIVB kunnen, moet Ben Weyts toch ook van de CEO van De Lijn kunnen afdwingen. Is er met de N-VA dan toch geen verandering voor verbetering maar dweilen met de kraan open?

--- einde update1 10:40 15/03/2016

--- Wijziging 7:35 15/03/2016

De amateuristische en onstabiele ophanging van de verlichting van de perrons aan het station te Leuven is nog steeds niet aangepast, dat kunst en vliegwerk geeft aan hoe onprofessioneel De Lijn wordt bestuurd. De laatste tijd had De Lijn -of haar aannemers- ook te kampen met ernstige ongevallen, het meest recente te Aarschot waar een bestuurder die nog maar twee dagen -vóór pensioen- dienst diende te doen onwel werd en een ravage veroorzaakte.


Kletsen met de bestuurder.

Morsum Magnificat die ook vaak gebruik maakt van de MIVB heeft daar nog niet kunnen vaststellen dat de bestuurders met passagiers staan te kletsen of zelfs te keuvelen. Bij De Lijn is dat op korte tijd bij de lijn 333 al drie keer het geval geweest. Dat tijdens een rit met een volle bus passagiers het liefje van de bestuurder één hand vast neemt en niet meer los laat, ook tijdens bochtenwerk en bij het nemen van een rond punt te Rotselaar, kan helemaal niet meer door de beugel. Nu wordt daarover een vraag gesteld aan de minister Ben Weyts, de N-VA moet daar nu ook veranderen om te verbeteren of nog beter "een punt achter De Lijn" zetten. Volgens informanten zou dat in de nabije toekomst toch gebeuren, De Lijn zou worden overgenomen en het personeel voelt zich uitgemelkt en is duidelijk verregaande ontevreden.  

MM_E_248_09_Veiligheid_bij_De_Lijn.pdf

Artikel n° : 03/16-6409
Geplaatst  : 21:05 14/03/2016

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck - Hoofdredacteur
Laatste update ( 15 maart 2016 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.