Belgian Airlines : Veiligheidsadviseur(head operations)kon niet antwoorden. |
24 februari 2007 |
Ook de brandveiligheid Zaventem in vraag.
Bezoekers website Morsum Magnificat : 208.900 Specifieke bezoekers op dit artikel op 2.3.07 : 92 Betekom / Zaventem 24 februari 2007
Vorig jaar, op 16 november 2006 was er een studienamiddag bij AGORIA aan de A.Reyerslaan, 80, men zou het hebben over de ?Brandveiligheid?, daarbij mocht WIM VAN THIENEN van Brussles Airlines, ook tekst en uitleg komen geven. Show en Publiciteit. Behalve en dikke prijs per deelnemer, mochten sprekers wat publiciteit voor hun bedrijf komen maken, zoals meneer Pelgrims. Belgian Arlines had zijn veiligheidsadviseur gestuurd, maar op de meest elementaire vragen omtrent het risico van brand door overspanning in de elektrische leidingen, waarvan er volgens zijn eigen zeggen 27km liggen, moest de de veiligheidsadviseur het antwoord schuldig blijven ! 16 november 2006 : Studiedag over "Brandveiligheid" bij Agoria Wim Van Thienen head of Operations, Biac ..... Grote namen, grote Agoria show, maar geen antwoorden op de meest elementaire vragen over brandveiligheid op de luchthaven van Zaventem !
|
Overspanningen te wijten aan atmosferische verschijnselen. Blikseminslag in de wijde omgeving (+/- 2km) kunnen elektrische leidingen zonder dat ze geraakt worden, doen ontbranden wegens inductie. Toen gesteld werd, dat de 27 kilometer elektrische bedrading van de luchthaven tegen de gevaren van overspanning te wijten aan atmosferische verschijnselen moet beveiligd beveiligt worden (artikel 136-2 van het AREI) hoorde de veiligheidsadviseur het in Keulen donderen ?..
Lees hier het artikel van Morsum Magnificat 131 (blz 11).
|
Laatste update ( 03 maart 2007 )
|