Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926384





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Coolblue : Kampioen in leveren maar faalt grandioos in service na verkoop-Update1
19 januari 2013
Een maand na afgifte nog geen enkel resultaat omtrent herstelling bekend.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 1.943.100
Antwerpen / Lanaken 19 januari 2013

--- 13:55 22/01/2013
Coolblue reageerde snel.
We bevestigen andermaal dat Coolblue administratief snel is, maandag 21 januari 2012 hebben ze 's middags reeds telefonisch contact genomen. Omdat de herstelling inderdaad lang aansleept en na consultatie van hun leverancier Philips het einde nog niet in zicht is, besluiten ze om een tegoedbon van dezelfde waarde op te maken, dus terug naar de core business "verkopen".
Ander toestel.
Uiteraard is er maar één oplossing en dat is bij Coolblue een ander toestel bestellen, wat ondertussen is gebeurd, maar zéker geen Philips meer. Een personeelslid van Coolblue diende toe te geven dat er inderdaad met de Philips voice recorders meer problemen zijn, de vraag is dan waarom zij dat product nog aanbieden? Het is nu wachten op de levering van de bestelde Olympus. Beller hoopte dan ook dat het vervolg ook op de website zou gebracht worden, dat doen we dan ook maar niet zonder te vermelden dat onze activiteit door de bedenkelijke service, deels is lam gelegd. Je hoeft echt geen manager van het jaar te zijn om te weten dat de service van Philips op dat vlak te wensen over laat. Olympus werkt wat dat betreft iets beter, hun producten worden in Coimbra -Portugal- hersteld en toch gaat dat vlotter.
Olympus.
Er was in feite in juli 2011 bij Coolblue een Olympus WS-570M besteld, maar het toestel was niet in voorraad en de belofte in de e-mail van 03 juli 2011 om 10:08u. van Coolbleu, te zullen waarschuwen wanneer het toestel weer in voorraad was, werd niet ingelost. De in augustus aangekochte Philips LFH_0865 heeft niet eens twee maanden gefunctioneerd.
--- einde update 1


Coolblue nv is volgens hun eigen zeggen kampioen in het snel afleveren van bestellingen, mogelijk is dat ook zo, nogal wiedes, ze voeren een vrij agressieve marketing, toegeven dat ze inderdaad ook snel leveren, maar de service na verkoop laat zeer te wensen over, ergo is ronduit slecht.

Aan het lijntje houden.
Een toestel, in casu een Philips recorder die al na twee maanden defect is en een bijhorend onderdeel -oortje- al na twee weken, herstellen of vervangen, is heel wat anders dan al daags na een bestelling leveren. Het oortje kon niet hersteld, noch geleverd worden en dat werd condito sine qua non, een tegoedbon. Het toestel herstellen zou in principe binnen de maand gebeuren, maar de Nieuwjaar periode zou dan niet meetellen, bij Coolblue zet men de tijdrekening als het in hun kraam past, stil. Als het om verkoop gaat gebruikt men die periode om te verkopen, maar als het om service gaat wordt die periode misbruikt. Het komt er met de herstelling op neer, dat de klant aan het lijntje wordt gehouden " bel volgende week nog eens terug " een  alom bekende slogan om mensen aan het lijntje te houden. Wij “bellen” bij voorkeur niet, maar schijven liever, dat is iets wat de burgers veel meer zouden moeten doen : schrijven.

In gebreke gesteld.
Als journalist koop je geen recorder om bij Coolblue of haar hersteller in het rek te laten liggen tot wanneer de klant misschien beslist om toch weer een nieuw toestel te kopen. Verkopen is het belangrijkste, toch is service óók belangrijk, het is geen kunst om klanten te werven, wel om ze te houden. Met deze aangetekende brief J1301644 is Coolblue nv in gebreke gesteld.

Artikel n° 01/13/4794
Geplaatst op 12:09 19/01/2013

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©
Als auteur en betrokkene ˛
˛ Welke wet –behalve de Vrederechter van Maasmechelen Jan Vandeborne- zegt dat men als betrokkene, zelfs als journalist geen ruchtbaarheid aan mistoestanden zou mogen maken?  

Laatste update ( 22 januari 2013 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.