Aantal Bezoekers |
16936118
|
|
|
Wetteren : Verkeerde aanpak van Brandweer en Civiele Veiligheid. |
05 mei 2013 |
Is de "B" de beginletter van "Bende" van de spoorwegen die de ADR regels niet respecteert?
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 2.057.300 Wetteren / Lanaken 5 mei 2013
Laatste artikel 7 mei 13 : Hoe geloofwaardig zijn ze ?
--- Update 2 15:09 5/05/2013 De grote-?- journalisten moeten Professor en media man Blanpain interpelleren over deze wet : KB_11maart2002_Bescherming_Gezondheid_veiligheid.pdf
--- Update 1 14:27 5/05/2013 Hard laten branden was beter geweest. Het feit dat men pas veel later is overgegaan tot het "gecontroleerd" laten uitbranden is eveneens een teken aan de wand dat de eerste actie door volop te blussen verkeerd was. Hoe harder de brand woedt, hoe beter de verbranding, de kunst is om dat hard branden zo kort mogelijk te houden. Bij het blussen koelt de brandhaard af en bij lagere temperaturen worden meer schadelijke producten geproduceerd en dat is in Wetteren ook gebeurd.
Database van de GEN. De vraag is, of de informatie die in de GEN database was opgenomen, ook juist was, in die database zou alles over die lading moeten zijn opgenomen. Het blijkt dat er ook wagons met gastanks betrokken waren, indien die zouden zijn ontploft was de ramp niet te overzien geweest.
Tracé. In België, waar de ADR regels worden toegepast, mogen gevaarlijke transporten niet "alle" wegen gebruiken, er zijn voor bepaalde transporten restricties. Het is dan ook vreemd dat Mw. Veerle Van Mierlo van de NMBS zómaar beweert dat, indien dergelijke transporten bepaalde routes worden opgelegd, dat de economie zou schaden! Veerle Van Mierlo : " Hoe groot is Nederland ten opzichte van België? Als de politiek beslist om de trajecten te wijzigen dan zullen wij dat toepassen, wij zouden ook willen dat onze goederentreinen niet op een zijspoor moeten wachten om passagierstreinen door te laten" zegt Van Mierlo.
Documenten. Volgens Veerle Van Mierlo had de bestuurder alle documenten bij zich over de lading en de UN nummers. "De brandweer wist van meet af perfect wat voor een product het was en zij hebben volgens mij niet geblust met water, alleen een nevelgordijn aangebracht".
Onderzoek. We weten ondertussen hoe dergelijke onderzoeken in dit landje worden afgehaspeld, de Parketten zijn op technisch vlak blind en doof en de experts partijdig, onafhankelijke experts kunnen zich immers niet handhaven, dit onderzoek zal er eentje zijn zoals alle andere : de doofpot.
Milquet. We vernemen uit goede bron dat minister Milquet morgen geïnterpelleerd zal worden over maatregelen die zich opdringen om dergelijke transporten bepaalde routes te laten volgen.
Opruiming : Niet in de riool spoelen! http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0092.html
Nog meer duidelijkheid! http://www.megs.ca/MSDS/Pdf/Acrylonitrile_Inhibited.PDF --- einde update 1
Niemand van de kontlikpers -lijkenpikkers- heeft zich vragen gesteld over de wijze waarop deze uiterst gevaarlijke stof, Acrylonitril, volgens de ADR -Accord Dangereux Routier- gekenmerkt door UN 1093, na het ongeval werd behandeld. Niemand vraagt zich af, waarom de NMBS deze internationale regels niet respecteert en eigen regeltjes hanteert waarover zeer veel vragen dienen gesteld, onder meer over de controle van het vervoer van gevaarlijke stoffen via het spoor dat, met het voorval in Wetteren. Nogmaals bewijst hoe men hier met gevaarlijke stoffen ten nadele van "het volk" omspringt. Het "volk" moet echter niet klagen, zij verkozen de leiders die ze verdienen en dat is niet om over naar huis te schrijven, België barst van de corruptie, de incompetentie en het machtsmisbruik, komt daar nog bij dat de NMBS rood ziet van de socialisten en die hebben sowieso al een kwalijke reputatie.
ADR-GEN-RID-BIG. Als we de Internationale ADR regelgeving volgen, dan is Acrylonitril een gevaarlijke stof van de Klasse 3 "Brandbare Vloeistoffen" waarmee bijzonder voorzichtig moet worden omgesprongen, voor elk ADR product is er onder het UN nummer een uitgebreide informatie die het product identificeert en de behandeling aangeeft. Bij het vervoer dient in het vervoermiddel een veiligheidskaart aanwezig te zijn die op het dashboard van het vervoermiddel, ligt zodat de hulpdiensten meteen kunnen zien met welk gevaarlijk product zij te maken hebben en hoe verder mee om te gaan. Aangezien de NMBS de ADR regels niet volgt en via de GEN database haar producten, vervoer en verpakking "zou" beheren, is de weg voor degelijke controle versperd. De ADR is Internationaal geregeld, maar de Binnenvaart en de NMBS volgen die regelgeving niet en dat is zeer vreemd en verontrustend.
Verkeerd aangepakt. De gevaarlijke stoffen van Klasse 3 die wegens het toevoegen van andere stoffen -in casu water-, overgaan naar andere gevaarcategorieën -wat hier het geval was- moeten worden ingedeeld in de categorie waartoe ze behoren. De brandweer en de Civiele Veiligheid hadden moeten weten dat het massaal toevoegen van water aan Acrylonitril, zoals blijkt, uiterst schadelijk is -lees de datasheet op onderstaande link-. Het is dus duidelijk dat het spectaculaire optreden van de Civiele Veiligheid door het aanleggen van een leiding vanaf de Schelde, met alle gevolgen van dien, niet de juiste aanpak was, zal daar behalve deze redactie, nog een andere journalistieke haan over kraaien?
Misbruik. Als de lijkenpikkers van de pers met hun camera's opdagen komen de persgeile gedupeerden, omat ze nu uiteindelijk op televisie mogen komen, vaak glimlachend voor de camera, zelfs in het ziekenhuis mogen ze met hun camera's binnen, pure schending van de privacy, dat heeft niets te maken met persvrijheid met alles met verregaande arrogantie van de lijkenpikkers te maken die helemaal geen verstand hebben van het vervoer van gevaarlijke stoffen. De zogenaamd officiële pers profiteert op een schandelijke wijze van de situatie en mensen voor de camera sleuren die nog onder de indruk zijn van het gebeuren. Enkele nuttige links. http://www.big.be/ http://www.ncbi.nlm.nih.gov/genbank/ http://www.lenntech.nl/schadelijke-stoffen/acrylonitril.htm
Zo gevaarlijk is dat product http://www.rivm.nl/rvs/Images/Acrylonitril%2008%20f_tcm35-54873.pdf
Op naar het volgende ongeval zodat de lijkenpikkers en het persgeile volk weer hun gang kunnen gaan.
Wordt vervolgd.
Artikel n° : 05/13/4939 Geplaatst : 11:52 5/05/2013
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel Erik Verbeeck ©
|
Laatste update ( 07 mei 2013 )
|
|
|
|
|