Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16927656





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Bandieten van de Bank van de Post_Update1
20 juni 2012
BPO Reserveert bedragen waarop ze geen recht hebben.

Bezoekers website Morsum Magnificat : 1.754.700
Brussel / Lanaken 20 juni 2012.

Het vervolg kan u hier lezen.

--- Update 1 11:21 22/06/2012   1.734.500
Buiten Callcenter.
Na onderstaande publicatie werden we gebeld door Kurt L., vreemd is dat, wanneer via het Callcenter om verantwoordelijken wordt gevraagd, dat niet blijkt te kunnen, ergo, in het Callcenter mogen ze niet doorverbinden. Kurt L. kon ook enkel het probleem aanhoren en zou later van zich laten horen. Voor het feit dat de Bank van de Post al twee maanden zómaar een bedrag reserveert hebben ze nog geen uitleg kunnen geven. 

BPAID.
Sinds de omschakeling naar een betere software, is het van de regen naar de drup gegaan, de service is niet sneller, integendeel. Ook bij de BPAID, waarvoor de Bank van de Post met veel publiciteit veel klanten lokt, waren er diverse keren problemen. Op 25 mei 2012 was storten via elektronische overschrijving onmogelijk en moest men zich naar het postkantoor begeven.


De problemen zouden "enkele" dagen kunnen duren, maar ze duurden meer dan een week. Vanaf toen duurt een overschrijving van een elektronische rekening bij de Bank van de Post naar de BPAID twee dagen! De modernisering van de diensten BPAID en Bank van de Post lijken er eentje zoals een processie van Echternach. 

Overschrijving ondanks dekking niet uitgevoerd.
Eerder, op 3 april 2012, werd een bedrag van een elektronische rekening naar de BPAID kaart overgeschreven, maar het bedrag kwam niet op de kaart terecht. Na herhaalde telefoonoproepen en het sturen van een e-mail aan de woordvoerder van BPOST -Fred Lens- werd het bedrag pas op 18 april 2012 terug op de rekening van de afzender gestort, het moest blijken dat overschrijven op de BPAID kaart niet mogelijk was. Enig excuus of uitleg hoe dat kon is er nooit gekomen.

Gratis.
Wanneer klanten zich bij het postkantoor in Lanaken beklaagden kregen ze als reactie "het gaat om een internetrekening en dat doet u allemaal zelf, bovendien is de rekening gratis" dergelijke smoesjes raken kant noch wal en beschuldigen in feite de klant terwijl de problemen door de Bank van de Post worden veroorzaakt.
--- einde update 1

Het moet blijken dat de Bank van de Post op zichtrekeningen die via internet worden beheerd, geheel onterecht, bepaalde bedragen reserveert die twintig procent van het tegoed blokkeren. Daarover werd veelvuldig getelefoneerd met het callcenter van de BPO, waarna het wordt opgeheven maar in de kortste keren terug wordt ingevoerd.

Franstalig.
Wanneer de vragen van de rekeninghouders bij het callcenter te moeilijk worden, wil men naar hogerop doorschakelen maar dat blijken dan Franstaligen te zijn. Bij de eerste klachten werd na enkele dagen het 
onterecht gereserveerde bedrag weggewerkt, maar amper een week later "van hetzelfde laken een pak". Daarover opnieuw geïnformeerd bij de BPO dissen ze de vreemdste verhalen op, "misschien heeft u in het  buitenland wel een verrichting gedaan of geld afgehaald en die verwerking kan een paar dagen in beslag nemen " klinkt het, terwijl de klanten nooit in het Buitenland zijn geweest.

Bandieten.
Door allusie te maken op het mogelijk afhalen van geld in het buitenland, maakt de BPO haar klanten verdacht. Is het niet zo dat de spreuk zegt "zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten"? Is het ook niet zo dat  de
banken, zoals blijkt uit de bankencrisis, bandieten zijn? Door deze onterechte maatregel blokkeert de BPO twintig procent van de tegoeden van een rekening, dit is niets minder dan diefstal.

Klachten.
Wie klachten heeft over de werking van banken, moet tegenwoordig bij de Nationale Bank terecht, die kunnen pas optreden wanneer het resultaat van een schriftelijke klacht bij de betreffende Bank niet bevredigend 
was. Ondertussen werd er aangeklopt bij de BPO in de Stationsstraat te Lanaken, daar werden de klagers op een zeer kleinburgerlijke en onprofessionele wijze door een volslanke dame behandeld, een telefoontje aan het callcenter van BPO had evenveel opgeleverd, de dame in Lanaken kon niet meer dan vaststellen dat er geen bewerkingen in pending waren en de BPO onterecht bedragen reserveert. Het is niet de eerste keer dat er in het postkantoor van Lanaken fouten worden gemaakt, ook met het bestellen van overschrijvingsformulieren liep het mis, ergo, de postoverste was niet eens op de hoogte van de procedure voor het bestellen van formulieren. Verantwoordelijken in het postkantoor van Lanaken worden  ook ziek, of komen en gaan.
http://www.morsum-magnificat.be/index.php?option=com_content&task=view&id=4156&Itemid=0
http://www.morsum-magnificat.be/index.php?option=com_content&task=view&id=3870&Itemid=0

Artikel n° : 06/12/4780
Geplaatst : 7:47 20/06/2012

Redactie Morsum Magnificat ® professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 09 juli 2012 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.