Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16925818





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
FOD Mobilit antwoordt niet meer op vragen van Morsum Magnificat.
30 mei 2020
Waarom zijn helibedrijven bang van de luchtvaartinspectie en houden zij de lippen op elkaar?
Paginabezoekers website Morsum Magnificat: 5.773.800
Brussel 30 mei 2020.

Dat het in het helikoptergebeuren zó rommelt, hadden we bij het op stapel zetten van het artikel over de coronavlucht van VTM, niet kunnen vermoeden, de oorzaak ligt schijnbaar bij de vriendjespolitiek van de Regie der Luchtwegen van de FOD Mobilit. Het bewijs daarvan is, volgens Morsum Magnificat, naar het schijnt Heli Service Belgium tijdens een vliegverbod, de fameuze nota NOTHAM B1420-20, om te verkopen voor VTM / DPG media op 5 april 2020 toch te vliegen. De vraag is een idee van die VTM show geen nutteloze verplaatsing was belangrijk voor de werking van de Staat, die derogatie niet aantoon dat Heli Service Belgium bij de FOD Mobilit een stevige voet in huis heeft.

Bedenkingen in de sector.

Bij de luchtvaartinspectie van de FOD Mobilit -BCAA- mag Caroline Van Pelt niet met journalisten praten, naar de persdienst waarvan Johan Vandenbussche liet weten dat de VTM vlucht van 5 april 2020 kaderde in een journalistieke verplaatsing. De minister zal daarover geïnterpelleerd worden. Aangezien Heli Service Belgium zijn klacht bij de RvdJ e-mails van de BCAA aan de RvdJ overmaakte, wordt Morsum Magnificat betrokken partij en dient de BCAA Morsum Magnificat wel degelijk te informeren. 

De redactie stelt aan de FOD Mobilit volgende bijkomende vragen:

  - Graag wens ik weten van het klopt dat Caroline P., op kosten -35.000 € - van de FOD Mobiliteit een helikopterpilotenopleiding bij HSB mag volgen, waarbij het hier over een ambtenaar van de FOD Mobilit gaat, kan de GDPR regels die informatie qua privacy niet worden ingeroepen. 
  - De heli van HSB die voor AZ Sint-Jan te Brugge medische opdrachten uitvoeren, zou niet voldoen aan de HEMS -EASA wetgeving-, meer bepaald niet voldoen aan de UMS, feit is, dat er naast de piloot een bemanningslid moet plaatsnemen -vluchtoperaties mee volgen– en dat kan niet omdat de zetel van de C ° piloot is verwijderd om er een patiënt te kunnen leggen. Verder is het zo dat er om HEMS te kunnen vliegen, 2 bemanningen in de cockpit moeten kunnen nemen, ook dat kan bij dat toestel niet? Een piloot mag per uitzondering alleen vliegen maar voor HSB blijkt dat al jaren een gewoonterecht te zijn? 
  - Dan is er niet het feit dat Thierry Soumagne, behoudens mijn vergissing, 66 jaar is, de regelgeving zegt ter zake: 

FCL.065 Curtailment of privileges of licence holders aged 60 years or more in commercial air transport (a) Age 60-64. Aeroplanes and helicopters. The holder of a pilot licence who has attained the age of 60 years shall not act as a pilot of an aircraft engaged in commercial air transport except as a member of a multi-pilot crew ”
 
      - In het geval van opdrachten voor Sint-Jan te Brugge komt het mij over dat de piloot “Johan” ook een 60+ -foto inzet- is maar die HEMS vluchten toch alleen uitvoeren?

Geen reactie.

Nadat we vragen stelden bij het AZ Sint-Jan, werd daar beloofd dat piloot Johan contact met ons zou opnemen, maar dat gebeurde niet, ook Johan Vandenbussche laat niet van zich hoort, het is op onze artikelen, die zeer druk bekeken werden, stil , zelfs muisstil.

Meer volgt, we zijn de gazet niet en we worden ook door niemand gefinancierd, af en toe ontvangen we van individuelen een welkomstdonatie, die dat voorbeeld kan volgen op rekening BE39 0688 9786 0319 van MORSE-Press Vof te 9880 Aalter.
 

Artikel 05-20-7696
Geplaatst: 16:21 30/05/2020

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck © Hoofdredacteur
Laatste update ( 31 mei 2020 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.