Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16925818





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Coronavlucht van 5 april georganiseerd door VTM - MM-295-03
23 mei 2020
Morsum Magnificat spit tot op het bot uit wat HSB wel mag en anderen niet.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat: 5.760.900
Redactie 23 mei 2020

MM_295_03_mei20_Heli_Service_Klacht_RvdJ.pdf    volledig artikel inclusief p6

MB-24dec70_Landingen en opstijgingen hefschroefvliegtuigen.pdf

We hadden het bij de redactie niet kunnen denken, dat het onderzoekswerk van de hoofdredacteur dat na de vraag van een lezer over de veiligheid bij het tanken van de helikopter in Tielt- Winge, van start ging, vals zou beschuldigd worden. We hadden het evenmin gedacht dat er met de toekenning van vergunningen bij de FOD Mobilit en de inspecties door de gevreesde BCAA - luchtvaartinspectie- duidelijk al jaren verregaande willekeur zou worden toegepast. Die firma HSB telkens weer in beeld komt, tegen iedereen klachten zou indienen en na heel wat problemen in Sint- Pieters- Leeuw, zich thans in Kortrijk – Wevelgem - op een boogscheut van concurrent STB-Copters is gaan vestigen, toeval of niet, ook dat bedrijf recent de BCAA over de vloer kreeg, dat ontkent maar toch niet meer voor komt op de lijst van operatoren met een exploitatievergunning -AOC-. 

Moeizaam.

Door de aangereikte informatie moeten we in het kader van de Wet van 11 april 1994 op de Openbaarheid van Bestuur bij de FOD Mobilit aankloppen, die heeft dertig dagen tijd om te antwoorden en die termijn gaan ze, om ons onderzoek te vertragen, zeker gebruiken. Het is frappant uit ons onderzoek te ontdekken dat de spanning in de kleine helikopterwereld dat het in België is, erg groot is, het klinkt van "horen, zien en zwijgen" en "we willen als we iets vertellen geen last met het BCAA " en " het is een publiek geheim dat er vragen dienen gesteld over de vluchten voor het ziekenhuis St Jan". Morsum Magnificat stelde die vragen aan Sint Jan, maar we wachten nog steeds op antwoorden van piloot Johan!? De vluchten zouden niet voldoen aan de HEMS en UMS - uitleg daarover volgt in MM 295 03 -. Ons werk in dit onverwachts groot dossier verloopt zeer moeizaam en iedereen zwijgt naar mate het onderzoek vordert steeds meer.

NOTHAM B1420-20

Het artikel moet de politiek ook duidelijk maken, dat er aan de minister van Mobiliteit vragen dienen worden gesteld waarom VTM het gedaan heeft gekregen HSB aan de uitzonderingsvergunning SPACC - Special activities coordination Cell - heeft verkregen, de NOTHAM spreekt niet over verplaatsingen in het kader van de journalistiek. 

Meer over "tot op het bot" in MM_295_03 we zijn de gazet niet en we worden door niemand financieel gesteund.

Artikel 05-20-7689
Geplaatst: 14:31 23/05/2020

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck © Hoofdredacteur
Laatste update ( 24 mei 2020 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.