Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16928940





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Snelheidsbegrenzing : Reactie van verkeersspecialist MM lezer
08 juli 2007
 Toepassing van de Wet op de snelheidsbeperking op zijn Belgisch


Bezoekers website Morsum Magnificat : 267.600
Betekom  8 juli 2007.

Update 2 : Reactie van een takeldienst.
Een tekaldienst die ondermeer een Mercedes Sprinter (4,5T) gebruikt is het niet eens met het feit, dat de 7 tonner van de LSD op die paats 120 km/u zou mogen rijden.
Een begrenzer moet dat voertuig misschien ?  niet hebben, maar meer dan 120 km mag hij zeker niet rijden meldt deze tekaldienst ons.
Zelfs omtrent de beggrenzer heb ik mijn vragen zegt de man, wij hebben op ons voertuig toch een begrenzer moeten laten plaatsen
Naam en adres op de redactie gekend.

Naar aanleiding van het artikel omtrent de snelheid van de Leuvens Sleep Dienst, ontvangt de redactie volgende reactie van een verkeersspecialist.

+++

Het zou kunnen dat de LSD niet in overtreding IS wat betreft de snelheid.
Dit heeft te maken met de datum dat het voertuig voor de 1? maal in Belgi? is ingeschreven. (zie uitzonderingen hieronder).    Sinds 1 juni 2006 moeten voertuigen van de categorie N2 en N3 - zie  www.
verkeerweb.be/tcontr/art01.html#cat_N - uitgerust zijn met een snelheidsbegrenzer dat zij max. 90 km/u kunnen rijden.
Hierop zijn wel uitzonderingen :
4. Zijn vrijgesteld van de in punt 1 voorgeschreven snelheidsbegrenzer de voertuigen:
(art. 77.4 KB 15-03-1968 Technische controle)

  • die worden gebruikt door landsverdediging, de burgerbescherming, de brandweer en andere nooddiensten, alsmede de openbare ordediensten;
  • die door de aard van hun constructie de in punt 1 vermelde snelheden niet kunnen overschrijden;
  • die worden gebruikt voor wetenschappelijke proefnemingen op de weg;
  • die voor openbare diensten in uitsluitend stadsgebieden worden gebruikt.
  • ? de voertuigen van categorie M3 met een maximaal toegelaten massa van meer dan 10 ton en de voertuigen van categorie N3 die voor de eerste maal ingeschreven werden v??r 1 januari 1988;
  • de voertuigen van categorie M3 met een maximaal toegelaten massa van ten hoogste 10 ton en de voertuigen van de categorie?n M2 en N2 die voor de eerste maal ingeschreven werden v??r 1 oktober 2001.

+++
NVDR.
We hebben hier nog eens een staaltje van de duidelijkheid van de Belgische Wetg, kan Minister Landuyt of Senator Flor Koninckx hier misschien een beetje duidelijkheid scheppen, is er nog iemand die het bos door de bomen ziet ?  Kennen alle verbalisanten die wetten + achterpoortjes allemaal van buiten, wij betwijfelen dat, is het misschien daardoor dat er zo weinig controles gebeuren ?
Wie kan in godsnaam zo'n ingewikkelde wetgeving kennen en bevatten ?

Aangezien wij niet de mogelijkheid hebben om de LSD te controleren krijgen wij het voordeel van de twijfel (snelheidsbeperking) , maar we hebben toch aangetoond dat de bestuurder aan het telefoneren was en dat is niet te verantwoorden.

Erik Verbeeck
Hoofdredacteur - Morsum Magnificat

Laatste update ( 09 juli 2007 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.