Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926276





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Gezellig met de "B", de afkorting voor de "Bende" van de spoorwegen.
26 februari 2016
Op avontuur met de trein met de vraag wanneer is er weer een onaangenaam voorval.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.400.700
Brussel / Tremelo 26 februari 2016.

Op 19 februari tijdens de ochtendspits vanaf Aarschot naar Brussel, wordt een trein ingezet die maar vijf rijtuigen heeft, de reizigers zitten met bosjes op de grond. Door het gebrekkige omroepsysteem klinken, als een routinebericht, excuses van de treinbegeleider. Na tien minuten maakt de trein ter hoogte van de terreinen van Aquafin te Leuven een noodstop, maar "Het Volk" ondergaat het of het is misschien nog niet eens opgevallen dat het om een noodstop ging.


Technisch probleem.

Wij bellen de woordvoerder van Infrabel, gewezen journalist van VTM, Thomas Baeken die zich informeert en al snel weet te vertellen dat het inderdaad over een noodstop ging wegens een op dat ogenblik nog onbekend technisch probleem waardoor het veiligheidssysteem in werking trad. Op het ogenblijk dat wij dat bericht telefonisch ontvingen, was de trein al terug aan het rijden, terwijl het technisch probleem nog niet gekend is, er worden dus risico's genomen door verder te rijden zonder het probleem te hebben opgelost. Of de noodstop iets te maken heeft met het feit dat de trein maar vijf rijtuigen telde, kunnen we enkel maar vermoeden.   

Haken en ogen.

Je moet echt geen ingenieur zijn om te zien dat de infrastructuur van de NMBS door een "Bende" incompetenten op een ondermaatse wijze in mekaar is geflanst, als men onvoldoende knowhow heeft om sollicitaties op constructies te berekenen, dan nemen ze overmaatse materialen zodat het loeizwaar wordt maar zeker sterk genoeg is. We geven één voorbeeld van een van de duizenden met "U" beugels overbrugde verbinding die strijdig is met alle regels van de kunst en goed vakmanschap. Van dit soort bewijsmateriaal kunnen we nog wat meer voorleggen.

De "Bricoleurs" van de NMBS


De door de NMBS gebruikte "U" beugels zijn niet aangepast voor dit soort toepassing.Op de koop toe zijn twee ervan ook niet correct gemonteerd.
 
Artikel n°  : 02/16-6379
Geplaatst  : 13:56 26/02/2016

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck - Hoofdredacteur.


© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.