Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16932311





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
MIVB telde ruim 5 miljoen meer ritten in 2015.
08 januari 2016
Enthousiasme rond openbaar vervoer blijft toenemen.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.350.800
Brussel / Tremelo 08 januari 2016.

De Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB tekende volgens de eerste ramingen het afgelopen jaar om en bij de 370 miljoen ritten op. Ruim 5 miljoen meer dan in 2014 of een stijging met 1,3%. Het betekent een nieuw record voor de MIVB, ondanks de momenten van onderbrekingen op het net. Zo waren er de sluiting van de metro aan het einde van het jaar, de acties gericht tegen de federale overheid en de sluiting van de metro eind november als gevolg van het dreigingniveau 4. Vast staat dat het enthousiasme rond het openbaar vervoer blijft toenemen en dat de vele inspanningen van het MIVB-personeel om de dienstverlening voortdurend te verbeteren vruchten afwerpen.

Tevreden.
Volgens de eerste voorlopige schattingen realiseerden de trams, bussen en metro’s van de MIVB in 2015 liefst 369,8 miljoen ritten of 5,2 miljoen meer dan in 2014. De MIVB tekent dus een nieuwe stijging op van de ritten met 1,3%. Brussels minister van mobiliteit Minister Pascal Smet is dan ook een tevreden man omdat de MIVB er elk jaar weer in slaagt om meer en meer bewoners en bezoekers van de hoofdstad te vervoeren. Ook de CEO van de MIVB, Brieuc de Meeûs, is trots op het resultaat die zegt dat de inspanningen in 2016 zullen worden voorgezet om de reizigers een kwalitatieve dienstverlening te bieden.

Nieuwe projecten in 2016.

Er staan in 2016 verschillende nieuwe projecten op stapel en ook reeds gestarte werken zullen in 2016 hun einde kennen. Zo bevinden de renovatiewerken van de metrostations Kunst-Wet, Rogier en Schuman, die worden uitgevoerd door Brussel Mobiliteit en Beliris, zich in een vergevorderd stadium. De drie stations worden dit jaar officieel ingewijd. De stations zullen de reizigers een gerenoveerde ruimte bieden, die helderder is, comfortabeler en dus aangenamer.

Tramlijn 9.
De werken voor de toekomstige tramlijn 9 worden verder gezet. De werf voor het plaatsen van de sporen ging afgelopen september van start en duurt dit jaar verder. Op termijn zal deze lijn Simonis verbinden met het UZ Brussel en de Heizelvlakte. Het nieuwe eindpunt van de lijn aan Simonis, wordt aangelegd tijdens de zomer van 2016.

Tramlijn 94.
De werf voor de verlenging van tramlijn 94 gaat in de loop van dit jaar ook van start. Deze tramlijn zal worden verlengd van het huidige eindpunt aan het Trammuseum tot metrostation Roodebeek, waar ze zal
aansluiten op de metrolijnen 1 en 5.

Magneetstrook rittenkaarten.
De laatste rittenkaarten met magneetstrook -1 rit, 24 uur en Airport Line-, worden in de loop van 2016 afgeschaft en zullen worden vervangen door de herlaadbare versie op de MOBIB- chipkaart.

Wifi in de -pre-metrostations.
De informatie en de aangeboden diensten maken essentieel deel uit van het openbaarvervoeraanbod. De MIVB zet haar inspanningen verder om de verschillende informatiekanalen naar de reizigers verder te
ontwikkelen met de komst van een nieuwe mobiele applicatie, die gebruiksvriendelijker wordt en een routeplanner zal integreren. De app moet tegen het nieuwe schooljaar het licht zien. Ook de website van de MIVB wordt in een nieuw kleedje gestopt, met een nieuwe look en nieuwe mogelijkheden, onder andere voor de online aankopen. Bovendien wil de MIVB in de loop van dit jaar wifi aanbieden in de -pre- metrostations.

Modernisering.
Verder kiest MIVB in de loop van 2016 de leveranciers voor de modernisering van de metro -nieuwe signalisatie, nieuwe voertuigen-. De voorbereidende werken en studies voor de uitbreiding van de metro tussen Noord en Bordet en de omvorming van de premetro tot metro tussen Noord en Albert werden verder gezet met onder andere impactstudies voor het project van het station Grondwet.

Eerste spadesteek.

Ten slotte zal in de Marconi-remise, die nu al een dertigtal trams herbergt, een onderhoudshal komen en een gedeelte van de stelplaats zal het licht zien, terwijl langs de Simonetlaan in Anderlecht de eerste spadesteek zal worden gegeven voor de toekomstige metroremise Erasmus.

NVDR.
Inderdaad kan deze redactie uit ervaring en door veelvuldig gebruik van de diensten van de MIVB eveneens enthousiast reageren op de diensten, het materiaal en de communicatie van de MIVB. We herhalen, dat "De Lijn" dringend bij de MIVB poolshoogte moet gaan nemen over de werking van dat openbaar vervoer.
Erik Verbeeck - Hoofdredacteur.  


Bron : MIVB
Bewerking : jvds

Artikel n° : 01/16-6311
Geplaatst  : 19:29 8/01/2016
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel


© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.