Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926284





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
MIVB test nieuwe versie wachttijdaanduiders.
14 december 2015
Tegen 2016 worden 900 bovengrondse haltes uitgerust met de wachttijden.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.325.600
Brussel  / Tremelo 13 december 2015.

Omdat reizigersinformatie een essentieel onderdeel is van het openbaar vervoersaanbod van de MIVB, wil de Brusselse openbaar vervoersmaatschappij 900 bovengrondse tram- en bushaltes tegen eind 2016 uitrusten met kersverse wachttijdaanduiders. Daarmee, en met de aanduiders die reeds aanwezig zijn in de metrostations, zal 85 procent van de reizigers kunnen genieten van een wachtaanduider aan hun halte.


Voortdurende vernieuwing.

De top 10 van de tevredenheidsbarometer met bekommernissen van de reiziger, wordt aangevoerd door informatie, ver voor veiligheid en tarieven. Het is daarom dat de MIVB voortdurend haar middelen voor reizigersinformatie vernieuwt. Sinds vorige week maandag test de MIVB een nieuw type wachttijdaanduider uit aan de bovengrondse tram- en bushaltes. Vijftien exemplaren werden op het net geďnstalleerd. Als de test positief wordt geëvalueerd, worden ongeveer 200 nieuwe schermen besteld die tijdens het tweede semester van 2016 zullen geplaatst worden.

Veel voordelen.
De nieuwe schermen bieden veel voordelen. Zo werken ze op batterijen en hebben dus noch een specifieke paal, noch een aansluiting op het elektriciteitsnet nodig wat maakt dat de installatie veel sneller kan verlopen. Er is evenmin een vergunning nodig en de prijs ligt lager dan de klassieke wachttijdaanduiders.

Aanvulling.

"De nieuwe schermen vullen de reeds bestaande aan die zich bevinden aan talloze bovengrondse haltes en in al onze metrostations. Met de installatie kunnen 85% van onze reizigers genieten van een wachttijdaanduider aan de halte tegen eind 2016”, aldus Brieuc de Meeűs, CEO van de MIVB.

Essentieel.

“5 minuten lang niet weten of en wanneer je bus komt, dat is een eeuwigheid”, zo zegt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet. “Het is essentieel voor mij om de reiziger te informeren over de reële wachttijd. Ik heb de MIVB gevraagd om sterk in te zetten op een duidelijke communicatie naar de reizigers en hen te informeren over hun reistraject. Deze schermen passen perfect in die doelstelling. Ze geven real-time informatie en zorgen zo mee voor een comfortabele rit. Want de tijd gaat sneller voorbij als je weet hoeveel minuten je nog moet wachten op de volgende bus of tram.”

Hoge scores.
Voor de Brusselse vervoersmaatschappij is het geven van informatie een essentieel onderdeel van het vervoersaanbod en de inspanningen die de MIVB daarvoor levert worden gewaardeerd door de reizigers. Deze gaven in de laatste tevredenheidsbarometers dan ook hoge scores, 8,2/10 voor de wachtaanduiders in de metrostations en 7,5/10 voor de wachtaanduiders bovengronds.

Bron : MIVB
Bewerking : jvds

Artikel n° : 12/15-6282
Geplaatst  : 19:11 14/12/2015
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel

 

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.