Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16932515





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
MIVB legt naar jaarlijkse gewoonte haar oor te luisteren bij reizigers.
03 november 2015
Brusselse vervoersmaatschappij wil de tevredenheid van haar klanten meten.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.280.900
Tremelo 03 november 2015.

Elk jaar rond dezelfde periode vraagt de MIVB aan haar reizigers hun mening te geven over de kwaliteit van haar dienstverlening. Aan de hand daarvan wil de Brusselse vervoersmaatschappij de tevredenheid
van haar klanten meten en hun noden, verwachtingen en behoeften leren kennen om de dienstverlening daaraan aan te passen. Een dergelijke bevraging stelt de MIVB in staat om haar diensten aan te passen
aan het steeds groeiend aantal reizigers.


Eén maand online.
De tevredenheidsenquête wordt uitgevoerd door het onafhankelijk studiebureau Ipsos in opdracht van het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest en de MIVB. Zowel de regelmatige als de occasionele reiziger wordt
gevraagd deze vragenlijst in te vullen. Onder andere vragen over de doorkomstfrequenties, comfort, reizigersinformatie, aansluitingen,… worden in de enquête aangesneden. Vanaf 26 oktober blijft de -
drietalige- vragenlijst een maand online beschikbaar op de MIVB website -www.mivb.be- Zowel de regelmatige als de occasionele reiziger wordt gevraagd de vragenlijst in te vullen. Onder andere vragen aan over de doorkomstfrequenties, comfort, reizigersinformatie, aansluitingen,… komen aan bod. De deelname duurt ongeveer 10 minuten en bovendien maakt de deelnemer kans op een 16GB Mini Ipad of 2 Kinepolis Filmtickets.

Hoe meer, hoe beter.
In 2014 namen meer dan 10.000 respondenten deel aan de enquête en gaven hun mening over de MIVB. Meer dan 7.700 deden dat via de website. Hieruit kwam naar voren dat, na drie jaar stagnering, de
algemene tevredenheid steeg naar een score van 6,8/10. De prioriteiten bleven gelijk : comfort gevolgd door aansluitingen en doorkomstfrequenties. Het is duidelijk, hoe meer respondenten, hoe beter MIVB
haar diensten kan aanpassen aan de behoeften.

Bron : MIVB
Bewerking : jvds

Artikel n° : 11/15/6220
Geplaatst  : 19:38 3/11/2015

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.