Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16932714





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
MIVB : Community managers in het goud.
16 oktober 2015
Social Media team sleepte de IAB Mixx Award in de wacht.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.261.000
Brussel / Tremelo 17 oktober 2015.

Jaarlijks worden door het Interactive Advertising Bureau -IAB- de beste Belgische digitale campagnes in de kijker gezet. Donderdagavond sleepte het social media team van MIVB de gouden Mixx Award van IAB in de wacht vanwege de originele en soms gedurfde manier waarop ze in dialoog gaat met haar klanten. De Mixx -Marketing en Interactive Excellence- Award die de MIVB donderdagavond in Tour & Taxis kreeg, was die voor het beste community of conversation management. Zo wordt de manier waarop bedrijven op lange termijn in dialoog gaan met hun klanten op sociale media bekroond.
 
Klassiek bedrijf.
Het is wel opvallend is dat de MIVB het enige klassieke bedrijf was dat donderdagavond een IAB Mixx Award in de wacht sleepte. De andere prijzen gingen naar reclamebureaus die in opdracht werken van bedrijven.

Creatieve en gedurfde aanpak.

Onder voorzitterschap van Mathias Beke -Arena Media-, koos de jury voor de community managers van de MIVB omwille van hun creatieve en gedurfde aanpak. Het social media team van Brusselse vervoersmaatschappij onderscheidt zich vooral door zijn gebruik van humor en zelfrelativering, als dat gepast is. Het slaagt er zo regelmatig in om zelfs van de meest kritische klanten ambassadeurs te maken. Een voorbeeld daarvan was de digitale begrafenis van de Twitteraccount STIB_fail.

Sinds 2011 is MIVB actief op sociale media, aanvankelijk eerst op Facebook en later ook op Twitter. Zo behandelt ze alle berichten via haar Facebookpagina en Twitteraccount en beantwoordt elke vraag of klacht. In 2014 ging het in totaal om maar liefst 44.000 behandelde berichten. De MIVB gebruikt de feedback van klanten om haar dienstverlening te verbeteren. Daarnaast geeft de MIVB via Facebook, Twitter, Instagram, etc. een blik achter de schermen en meer achtergrond, vertelt ze de geschiedenis van het openbaar vervoer en het leven op het Brusselse openbaar vervoer. De vervoersmaatschappij informeert haar reizigers via Twitter ook 7 dagen op 7 in real time over onvoorziene storingen.

Bron : MIVB
Bewerking : jvds

Artikel n° : 10/15/6189
Geplaatst  : 20:18 16/10/2015
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel


© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.