Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926296





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Feyaerts Garage te Haacht : Hoe groot is een groot onderhoud eigenlijk?
25 augustus 2015
Klant na groot onderhoud met defecte handrem op pad.


Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.193.000
Haacht  / Tremelo 25 augustus 2015.

Een klant van de Ford garage Feyaerts uit Haacht bracht zijn Ford Fiësta 1400 uit 2008 bij de garage binnen voor een groot onderhoud. De klus duurde drie uur omdat de garagist moeite ondervond om de filter te monteren -dixit klant-. Uiteindelijk was het groot onderhoud uitgevoerd waarvoor de klant iets meer dan driehonderd euro betaalde.

Automobielinspectie.
Enkele dagen na de grote onderhoudsbeurt wordt de auto aangeboden bij de automobielinspectie, daar werd de Feyaerts klant getrakteerd met een kaart met beperkte geldigheid. Moet blijken dat de handrem van het l
inkse achterwiel van de Fiësta doodgewoon niet werkt. Daarop trekt de klant naar Feyaerts in Haacht waar deze zich beklaagt over de gang van zaken. Het wordt een moeilijk gesprek en op de moeilijke vraag van de klant of Feyaerts "kijkt" of "nakijkt" kwam geen uitsluitsel.

Geen controle.
Morsum Magnificat vroeg aan garage Feyaerts naar de checklist van een groot onderhoud van een voertuig. Een echte opsomming kwam er niet, maar de remblokjes werden wel de facto bekeken, maar de
trommelremmen achteraan waarmee de Fiësta is uitgerust, worden niet nagezien, evenmin als het uitvoeren van een remtest. Met andere woorden, een groot onderhoud bij garage Feyaerts moet met een even grote korrel zout genomen worden en faalt bij een belangrijk item bij wagens met trommelremmen achteraan.

Zien of nazien.
De klant stelt zich de vraag of garage Feyaerts "ziet" of "naziet", als er is nagezien dan zouden ze hebben vastgesteld dat de handrem links achter geblokkeerd was, Feyaerts heeft dus niet eens "gezien" zegt de klant
en we voelen ons bedrogen. Als ze op zijn minst hadden nagezien, dan had men moeten verwittigen, zegt de misnoegde klant.

Standaard.
De bediende aan het onthaal bij Feyaerts probeert zich uit de slag te trekken, de baas is met vakantie en kan zelf in feite op technische vragen -die wij niet gesteld hebben -, niet antwoorden. In feite naast de kwestie
verwijst de bediende naar de standaard prijs van Ford voor een groot onderhoud die 349 euro bedraagt, de baas heeft beslist om 317 euro te vragen en een remtest is daar niet inbegrepen.

Geen begrip.
De klant die een groot onderhoud liet uitvoeren en niets vermoedend met een defecte handrem rondtoerde, is daarover niet te spreken, dat is ook logisch. Dit lijkt ons toch een blaam -of erger- voor garage
Feyaerts te Haacht.   

Artikel n° :  08/15/6104    
Geplaatst : 20:47 25/08/2015

Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck © hoofdredacteur

Laatste update ( 26 augustus 2015 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.