Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926331





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Coolblue : IJver en succes door bedenkelijke werking Bpost handelingen gefnuikt-Reactie-Update3
30 juli 2014
Bpost pakjesdienst heeft geen tijd om aan te bellen.


Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 2.681.500
Antwerpen / Tremelo 30 juli 2014

--- Update 3 15:36 2/08/2014
De "Held" op pantoffens trekt staart in...
Dirk R. die in diens e-mails hoog van de toren blaast, de redactie met onzin aanvalt, kreeg via een e-mail van deze redactie een terechtwijzing. Nu krabbelt Dirk R. plotseling terug en zouden wij diens naam niet hebben mogen publiceren. Hij heeft niet expliciet gezegd dat het niet mocht, dus mocht het. We houden om hem terwille te zijn het bij Dirk R. Maar over Bpost komen we zeker nog terug en we blijven er bij : In haar huidige vorm "opdoeken" en privatiseren.
--- einde update 3

--- Update 2 12:49 31/07/2014
Dag na dag weer een probleem.
Vandaag wordt op hetzelfde adres als gisteren, één poststuk in de brievenbus gedeponeerd waarvan noch de straat, noch de naam van de bestemmeling juist was, Bpost bedeeld toch op adres? Opnieuw werd bij de klantendienst een dossier geopend. Wij adviseren aan alle gedupeerde klanten van Bpost bij de klantendienst  een dossier te laten opmaken. Bpost kan daarover dan misschien een publicatie doen zodat de klanten kunnen oordelen of hier soms bepaalde  personen een "speciale" behandeling krijgen of Bpost écht zo belabberd haar taak uitvoert. Bpost kan u bellen op het nummer 022 012345
--- einde update 2

--- Update 1 10:07 31/07/2014
Dirk R. reageert via een hotmail account.
31 jul 14 09:29u
Geachte,
Brievenbussen moeten wettelijk gezien aan de rand van de openbare weg staan. Dus de klant is in principe al zelf in fout. Het kan natuurlijk niet dat de postman het pakje niet aanbiedt, maar de werkdruk ligt zeer hoog en overuren worden niet vergoed. Vooraleer een dergelijk artikel te schrijven zou u beter eens zelf als postman gewerkt hebben. U zou rare ogen trekken over hoe hard deze mensen werken en goed hun best doen... U haalde één geval aan waar het mis liep en veralgemeende dat. Waarom ??? Deze opmerkingen enkel ter info.
Met vriendelijke groeten,
Dirk R.
-- einde citaat --
NVDR.
U reageert duidelijk als een kip zonder kop. De brievenbus staat wel degelijk zó dicht bij de openbare weg, dat de postbode zelfs vanachter het stuur er zijn briefje in kan deponeren!
Posbodes hebben blijkbaar altijd wel één of andere reden om te klagen, of er in andere beroepen, zoals de verzorgingsector, geen werkdruk is. Ik heb over een langere periode van onszelf en van anderen een waslijst van klachten over Bpost, het zou een boek kunnen worden. Het is ook opvallend hoe vlug postbodes naar het zogenaamde stakingsrecht - lees gijzelingsrecht- grijpen, uiteraard altijd en steeds weer geïnspireerd door dezelfde politieke partij en dito vakbond. Tenslotte stelde ik één voorbeeld, maar ik heb mij wel degelijk geïnformeerd bij de verzender en die bevestigde dat zij inderdaad meerdere klachten van dezelfde aard hebben, weliswaar volgens Coolblue beperkt tot 2%.  Als de postbode een pakje heeft dan moet hij / zij dat aan de bestemmeling afleveren, het gaat niet op om een briefje in de bus te deponeren en verder te rijden. Wat mij betreft mag Bpost onmiddellijk opgedoekt worden en aan de privé worden overgelaten. Alles wat met een "B" begint, lijkt mij de afkorting van "Bende" te zijn, voorbeeld daarvan is ook de spoorwegen.

Orde op zaken stellen.
Misschien kan de burgemeester Paul Dams -Open Vld- zelf een voormalig postbode wat niet conforme brievenbussen betreft, in Tremelo orde op zaken stellen, maar er is meer dan de brievenbussen. Dams sluit ook de ogen voor de gevaarlijke elektrische netten in Tremelo en dat brengt personen en goederen in gevaar.Om daar orde op zaken te stellen, zullen wij de burgemeester een handje toesteken.


De brievenbus staat wel degelijk vlak tegen de openbare weg, dermate dicht dat de postbode zelfs zonder uit te stappen de brieven kan deponeren. Er is een afdruk van de autoband en één voetafdruk te zien -inzet foto-, duidelijk bewijs dat de postbode alleen een bericht in de bus deponeerde en het pakketje niet afleverde.

Erik Verbeeck
Hoofdredacteur Morsum Magnificat
Postbus 3
3120 Tremelo

--- einde update 1

Wie bestelt er nooit via internet? Wij denken iedereen. Eén van de Belgische marktleiders op dat vlak is Coolblue wiens service goed is en die er voor zorgt dat het pakje daags na de bestelling al thuis wordt afgeleverd ware het niet dat deze laatste stap genomen moet worden door Bpost en daar liep het vandaag in Tremelo mis. Indien het gaat om een bestelling, die wegens het formaat, in een pakje wordt verstuurd, kan dit niet door de reguliere postbode worden meegenomen en bezorgd en is het de pakjesdienst van Bpost die ervoor moet zorgen dat het pakketje op de juiste plaats wordt afgeleverd. Het is daar dat de problemen beginnen.

Geen overuren.
Om een pakje af te leveren moet de bezorger aanbellen bij de ontvanger -het pakketje kan immers niet in de brievenbus worden gestopt- die dient af te tekenen voor ontvangst. Als de persoon in kwestie niet thuis is wordt een bericht in de brievenbus achtergelaten met melding dat het pakje de volgende dag vanaf 11u kan worden afgehaald in het plaatselijke postkantoor. Wat gebeurt er echter in de praktijk : De bezorger vindt de afstand van de brievenbus naar de deur die op een afstand van zes meter ligt, blijkbaar onoverkomelijk. Deponeert zonder aan te bellen een bericht in de brievenbus en vertrekt, met pakje, naar zijn volgende afleveringsadres, waar hij wellicht hetzelfde systeem toepast. Kwatongen beweren dat die afleveraars hun overuren niet betaald krijgen, daardoor gehaast zijn en tijd winnen door alleen een bericht in de bus te deponeren, daar zijn de klanten van Coolbleu vet mee.

Klacht.
Wie klachten heeft, kan bij bpost terecht op het nummer 022 012345 waar een klacht genoteerd wordt en een nummer wordt toegekend. Er wordt dan contact genomen met de verantwoordelijke van de bpost pakjesdienst maar of dat zal helpen is zeer te betwijfelen.

Opdoeken.
Bpost legt om de haverklap het werk neer, er is altijd wel iets waarover ze te klagen hebben, staken is hun vuil wapen. Als de gazetten niet meer verdeeld worden en de verdeling daarvan naar de privé overgeheveld zal worden, staken ze opnieuw! Ze delven hun eigen graf, wat ons betreft mag bpost opgedoekt worden en alles aan privéfirma's overgelaten worden.

Coolbleu.
Bij Coolbleu beaamt men onze zienswijze dat hun ijver en organisatie door de slechte werking van bpost gefnuikt wordt en hun naam meteen ook besmeurd wordt, erger nog, men zou hun reclame "vandaag voor 23;59u besteld, morgen geleverd" als misleidend kunnen aanzien. Bij Coolbleu zegt men daarover, dat 98% van hun bestellingen wel degelijk daags nadien geleverd worden en dat zij ondanks die 2% toch die slogan mogen blijven hanteren. Zij zouden de klacht bij bpost die vandaag door deze redactie werd geplaatst, wel ondersteunen.

Artikel n° : 07/14/5473
Geplaatst : 14:56 30/07/2014

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
EVDS

Laatste update ( 02 augustus 2014 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.