Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926339





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Vlaams Ombudsman stelt klachtenboek voor aan Vlaams Parlement-MM-225-03
02 april 2014

M

eer dan 47.000 klachten worden in De Schelp voorgesteld.


Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 2.507.700
Antwerpen / Lanaken  02 april 2014.

--- Update 1 17:41 3/04/2014
MM_225_03_Vlaamse_Ombudsdienst.pdf
--- Einde update 1

Elk jaar publiceert de Vlaamse Ombudsman op 1 maart een klachtenboek waarin de behandeling en de beoordeling van de klachten door deze -klachten-diensten van de Vlaamse -p-overheid worden gepubliceerd. Voor de uitgave 2013 werden de gegevens reeds online geplaatst http://www.vlaamseombudsdienst.be/ombs/nl/documentatie/eerstelijnsklachtenrapporten.html


Vlaams Ombudsman Bart Weekers :
Dit is meteen de gelegenheid om de eindbalans te maken voor een hele legislatuur. Met de 47.207 klachten uit 2013 erbij, komen we uit op 242.050 behandelde klachten -2009-2013-, met een piek van 53.511 klachten in 2011. Die 240.000 klachten onder Peeters II zijn er heel wat meer dan de 133.344 klachten onder Peeters I -2004-2008-. 

En toch vormen die 240.000 klachten een sterk verhaal. Bart Weekers;
Vanzelfsprekend variëren klachten volgens de onderliggende realiteit: zo piekten in 2011 en 2012 de klachten bij De Lijn door zwaar winterweer en de herschikking van het aanbod, MAAR:
   1 - Het klachtenboek 2013 toont ook een enorme dynamiek om steeds beter te doen, bijvoorbeeld bij klachten over milieuhinder - vorig jaar nog het voorwerp van scherpe kritiek door de ombudsman.
   2  - Ook zijn er wel degelijk minder klachten bij sterke klachtendiensten, kijk maar eens naar de dalende curve bij de Vlaamse Belastingdienst.
   3  - Ten slotte, kan de steeds betere klachtenbehandeling bij Welzijn, bij de VRT, bij de VDAB, bij het GO!, … toonzettend zijn  voor een heel werkveld met tal van -semi- private spelers.

Voorstelling.
Vandaag 2 april, stelt de ombudsman zijn eigen jaarverslag voor in het Vlaams Parlement, bij die gelegenheid volgt meer analyse én een repliek van Parlementsvoorzitter Jan Peumans en Minister-president Kris Peeters.

Artikel n° : 04/14/5347
Geplaatst  : 6:11 2/04/2014

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 03 april 2014 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.