Ombudsman voortaan bereikbaar via 1700. |
08 november 2013 |
Snellere en efficiëntere hulp voor burgers.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 2.282.800 Brussel / Lanaken 08 november 2013. Elke Vlaamse burger die informatie wenst heeft een waslijst van speciale -betalende- 0800 en 070 telefoonnummers tot zijn beschikking. Ook de ombudsman zat achter zo’n speciaal nummer weggestopt en heel wat bellers die er terechtkwamen waren veeleer op zoek waren naar informatie. 1700. Hét centrale toegangsnummer van de Vlaamse overheid is het nummer 1700, beheerd door de Vlaamse Infolijn. In het voorbije jaar werd het 0800-nummer van de Vlaamse Ombudsdienst doorgeschakeld naar de Vlaamse Infolijn, en wat blijkt : - Drie van de tien Vlamingen die naar de ombudsman belden, vroegen gewoon om informatie en de voorlichters van 1700 hebben die info onmiddellijk kunnen geven via telefoon. - De overige zeven bellers hadden een ergernis in de sectoren consumentenzaken -energie, telecom, drinkwater-, sociale huisvesting en openbaar vervoer. De voorlichters van 1700 brachten die mensen in contact met de juiste klachtendienst. - Slechts in één op de tien gevallen bleek het nodig de beller door te verbinden met de ombudsman. Mediacampagne. Een enorm voordeel dus voor de burger die snel en efficiënt geholpen wordt. Ondertussen werd een jaar proefgedraaid en promoot de ombudsman voortaan voluit 1700 als oproepnummer van de ombudsman. Met een mediacampagne op de radio en in de tijdschriften zetten de Vlaamse Infolijn en de Vlaamse Ombudsdienst hun samenwerking deze maand in de schijnwerpers. Bron : Vlaamse Ombudsdienst Bewerking : jvds Artikel n° : 13/11/5178 Geplaatst : 20:55 8/11/2013 Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel |