NMBS lijn Tielt naar Deinze : Vergissing seinhuis gelukkig tijdig ingezien. |
09 mei 2013 |
Door werken wordt op één spoor gereden en werd frontale botsing vermeden.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 2.061.600 Tielt / Lanaken 9 mei 13
Gisteren vernemen wij van een van onze bronnen, dat op maandag 6 mei wegens werken, de treinen tussen Tielt en Deinze op één spoor dienden te rijden en daar ei zo na een frontale botsing had kunnen plaats vinden, gelukkig gebeurde het niet.
Minimaliseren. Thomas Baeken van Infrabel diende na ruggespraak met de betrokken diensten toe te geven dat op maandag op die lijn inderdaad een incident is geweest wegens vergissing in een seinhuis. Thomas Baeken, gewezen VTM journalist, legt uit dat er geen sprake was van een mogelijke frontale botsing omdat de fout door het veiligheidssysteem werd ontdekt. Eén van de treinen diende achteruit te rijden maar er was nooit een dreiging van een frontale botsing. Volgens onze bron was die dreiging er wel degelijk en minimaliseert Infrabel het voorval.
Veel mis. Als regelmatige gebruiker van het openbaar vervoer, meer bepaald de trein, kunnen wij alleen maar beamen dat er veel mis loopt. We sporen regelmatig van en naar Limburg zoals Genk en Tongeren en met de regelmaat van een klok loopt het mis. Gisteren bijvoorbeeld wordt om 18:09 in Brussel Centraal op spoor 1 de trein aangekondigd naar Aarschot / Tongeren, maar om dat uur is er geen trein. Om 18:12 stopt er op dat spoor een trein en het elektronisch bord Aarschot / Tongeren verdwijnt niet. Bij het instappen en wegrijden blijkt die trein naar Genk te sporen! Daarover een opmerking gemaakt aan de begeleider zegt deze daarop vanuit de trein geen zicht te hebben. Er loopt heel veel mis bij de NMBS / Infrabel die mekaar maar al te gemakkelijk regelmatig de Zwarte Piet doorspelen.
Infrastructuur. Wie met wat technische kennis het net en de treinen bekijkt zal vaststellen dat er met de infrastructuur ook veel mis loopt. Wij sporen ook regelmatig vanuit Limburg naar Antwerpen en treinstellen die vijftig jaar oud zijn worden daar nog dagelijks ingezet, als je een laptop gebruikt, ga dan maar op zoek naar een stopcontact. Gisteren zaten we in een splinternieuwe wagon en het stopcontact deed het al niet meer. Geluidsoverlast is er in oude bakken a volonté, neem maar oordopjes mee want gekraak, gepiep, gebonk en gerammel zijn de storende hoofdtonen. Bellen of verbinding maken of houden met het internet is slechts mogelijk in de stations waar de trein stil staat. De klantvriendelijkheid van de NMBS is heel ver zoek en dat is idem dito met de competentie, ook hier speelt de politiek en vooral de "Sossen" een grote rol. Het volk verdient de leiders die ze verkozen heeft.
Prijs. Voor de prijs hoef je zeker het openbaar vervoer niet de nemen, een kaartje van Hasselt naar Antwerpen kost 22 euro, een 65+ abonnement kan je pas vanaf 9u gebruiken en voor evenementen die 's morgens om 10u beginnen onbruikbaar, het openbaar vervoer is veel te duur en het kost wegens overcapaciteit van personeel -daar decennia lang door de "sossen" ingepompt- miljarden aan de Staat, opdoeken en privatiseren die -rode- handel.
Artikel n° : 05/13/4944 Geplaatst : 8:06 9/05/2013
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel Erik Verbeeck ©
|
Laatste update ( 09 mei 2013 )
|