Trajectcontrole succes en betrapt vele snelheidsovertreders. |
29 maart 2013 |
Al achttienduizend overtreders krijgen een boete in de bus.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 2.014.200 Brussel / Lanaken 29 maart 2013
Sinds enkele dagen, meer bepaald op 22 maart 2013 heeft minister Hilde Crevits -CD&V- drie nieuwe trajectcontrolesystemen in werking laten stellen. Het systeem zou de verkeersveiligheid op enkele Vlaamse autosnelwegen in de hand werken, maar Morsum Magnificat is van mening dat het eerder gaat over het spijzen van de zieltogende Staatskas.
Trajecten. De nieuwe systemen werden op volgende plaatsen in dienst gesteld : - E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (richting Brussel): lengte 7.425 meter; - E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren (richting kust): lengte 7.419 meter; - E17 Viaduct Gentbrugge (richting Antwerpen): lengte 1.937 meter.
Vaststellingen. Het Gewestelijk Verwerkingcentrum Gent van de federale Wegpolitie van Oost- Vlaanderen geeft vandaag na één week de resultaten van de controles vrij: 22 maart 2013 – 08u00 tot 29 maart 2013 – 08u00 - E40 tussen Wetteren en Erpe-Mere (richting Brussel): 6632 snelheidsovertredingen - E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren (richting kust): 7477 snelheidsovertredingen - E17 Viaduct Gentbrugge (richting Antwerpen): 4525 snelheidsovertredingen De hoogst gemeten gemiddelde snelheid werd vastgesteld op de E40 richting Brussel. Daar reed een bestuurder tijdens de nacht van zondag op maandag aan een gemiddelde snelheid van 202 km/uur. De trajectcontrolesystemen worden met specifieke waarschuwingsborden in de omgeving van de controle aangekondigd.
Extra aandacht voor de weggebruikers op de werking van deze nieuwe trajectcontroles te vestigen, wordt gevraagd door voorafgaan van de controletrajecten tijdelijk dynamische signalisatieborden boven het wegdek te plaatsen. Te Erpe- Mere -E40- is er richting kust nog een tekstkar bijgeplaatst.
Artikel n° 03/13/4888 Geplaatst op 10:21 29/03/2013
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel Erik Verbeeck ©
|