Nogal wat medewerkers helpdesk Belgacom zijn ongeloofwaardig.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 1.876.300 Brussel / Lanaken 2 november 2012 Op 16 oktober wordt via de helpdesk de verhuis van onze Belgacom diensten -tv, internet en telefoon- geregeld. Niettegenstaande onze twijfels of er in het chalet wel een infrastructuur aanwezig is, bevestigde de Belgacom medewerker dat die er wel degelijk is, de omschakeling zou op 31 oktober 2012 plaats vinden. Niettegenstaande de verhuis binnen Lanaken, dus dezelfde telefoonzone plaats vindt, kunnen we het zelfde nummer toch niet behouden, maar we kregen een gemakkelijk nummer toegekend 089845484. De "Boeren" van Belgacom. Op 31 oktober hebben we de ganse voormiddag van Belgacom niets gehoord, daarom nemen we om 15:36u zelf met hen contact op, pas dan vernemen we dat er in het recreatiepark De Krieckaert geen infrastructuur aanwezig is zegt de medewerker “ ik heb dat zojuist van de technische dienst heeft vernomen”. Waarom men dat primo; op 16 oktober niet kon zeggen en secundo; waarom Belgacom haar klant zelf niet informeerde ligt zeer waarschijnlijk aan hun boerenmentaliteit, wat er nu gaat gebeuren is niet duidelijk. De brug. Niettegenstaande een medewerker van de helpdesk op 31 oktober verzocht om op 2 november terug te bellen, was er vandaag bij de dienst infrastructuur niemand te bereiken, “bel volgende week” - maandag 5 november- terug klinkt het. Vandaag is het voor de diensten infrastructuur van Belgacom een brugdag, als dat geen schande is. Mobiel internet een flop. Belgacom maakt ook publiciteit met haar mobiel internet via Vodafone modems, Morsum Magnificat bezit twee van dergelijke systemen, maar in Gellik is de 3G verbinding dermate slecht, dat het binnenhalen van vier e-mails evenveel uren in beslag nam. Wie van Gellik naar Zutendaal rijdt, zal merken dat bellen in die strook quasi onmogelijk is, niet alleen met Proximus, maar ook Base ligt er in die omgeving meestal uit.In het chalet kunnen we met de Vodafone downloaden met 37 kbps en uploaden met 3,7 kbps !! dat is niets miner dan een grote flop. Fiasco. Momenteel kunnen we door de desinformatie en de gebrekkige werking van het mobiel internet van Belgacom niet fatsoenlijk werken, kleine bestanden uploaden gaat amper, internet bankieren idem dito. We proberen een oplossing te vinden, maar een dossier bij de Ombudsman Telecom wordt zeker ingediend.
Artikel n° 11/12/4680 Geplaatst op 20:51 2/11/2012 Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel Erik Verbeeck ©
|