Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16937146





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Bank van De Post : Pour les flamands la même chose - Update1
11 augustus 2012
Informatie over informatiepunten alleen in het Frans te kiezen.

Brussel / Lanaken 11 augustus 2012.

Update 1 8:25 11/08/2012
Na drie weken toch al Formulieren.
Op 10/8 ontvangen de aanvragers een brief met verzoek een aantal gebruikelijke documenten in te vullen en binnen de twee weken aan de Bank van de Post te Brussel over te maken. Het moet dus blijken dat men
primo; in de postkantoren geen documenten mag of kan invullen, secundo; men in de -post-kantoren niet weet hoe de vork aan de steel zit. Het moet tevens ook bljiken, dat de zogenaamde dossierbeheerder in Brussel maar halftijds werkt. We krijgen een andere persoon aan de lijn en die spreekt normaal gezien duidelijk Frans! De Bank van de POst lijkt ons meer op een puinhoop met een zeer bedenkelijke service.
Niets mee te maken.
In de postkantoren waar ook de Bank van de Post aanwezig is, hebben ze over zakelijke rekeningen niets te vertellen en dat moeten ze duidelijk naar de klanten communiceren, maar in plaats daarvan geeft men onjuiste informatie waarmee de klant niet gediend is. 
--- einde update 1

Sinds 20 juli 2012 is er via het postkantoor van Riemst de opening gevraagd van een zakelijke zichtrekening, sinds die dag worden de aanvragers door de aangestelden van het telefonisch bereikbare infopunt van BPost opgezadeld met allerlei verhalen waarom dat nog altijd niet in orde is. Het laatste smoesje dat ze opdisten is het verhaal dat de documenten klaar zijn, maar de verantwoordelijke die de documenten dient te onderschrijven met vakantie is en volgende week -vanaf 13 augustus- terug is. Ondertussen zijn er drie weken voorbij en de rekening is er ondertussen nog niet.

Pour les flamands ...
Wie écht bij de Bank van de Post terecht wil komen, komt niet verder dan het postkantoor dat in feite Bpost is en niets met de Bank van de Post te maken heeft. Wil men via de website van de Bank de De Post
informatie over professionele rekeningen inwinnen, kom je op https://www.bpo.be/portal/Start.asp   terecht en daar kan je kiezen voor de knop "Professionelen" als je dat doet, dan moet je voor een postkantoor in de buurt klikken op "bij u in de buurt" en dan krijg je een scherm waar alles in het Frans moet worden afgehandeld.


Wie klikt op kantoor "bij un in de buurt" komt op een franstalige link terecht ..

Lokale postkantoren.
Eens je een lokaal kantoor gekozen hebt, kan je er niet zómaar naar telefoneren, dat moet via een nummer in Brussel, die zéér moeilijk doen om een nummer van een plaatselijk postkantoor te geven. Wanneer je
naar het postkantoor gaat, dan kan men daar alleen maar bevestigen dat zij niet weten wat er in Brussel allemaal gebeurt en nergens inzicht in hebben. Feit is dat, zelfs wanneer men in het postkantoor van Riemst de aanvraag als "dringend" via fax verstuurde, er na drie weken nog steeds geen teken van leven is van de Bank van de Post.

Artikel n° : 08/12/4867
Geplaatst : 8:25 11/08/2012

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 13 augustus 2012 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.