Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16938418





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Ethias zou volgens Dolor vzw contractbreuk plegen.
14 februari 2012
Consumentenorganisatie onderneemt juridische stappen tegen Ethias.

Bezoekers website Morsum Magnificat : 1.590.000
Antwerpen / Lanaken 14 februari 2012

Meer dan 160.000 klanten van Ethias zijn via hun  First rekening het slachtoffer van een contractbreuk vanwege Ethias. Onder het mom van een beslissing van Europa gaat Ethias de klanten, die reeds jaren sparen, dit jaar alle intrest ontzeggen. Meer nog, wanneer zij nu uitstappen vooraleer de bij instap bedongen acht jaar om zijn, moeten zij 21 % roerende voorheffing betalen -die kan oplopen tot 25%-. Er zal een voorstel gelanceerd worden om in te stappen in een nieuw product van een nieuwe partner "Integrale" maar, zegt Dolor, de meeste van deze producten kennen een instapkost en/of een doorlopende kost van 6%.

Klantenbedrog
Dolor is als consumentenorganisatie niet opgezet met deze manier van klantenbedrog en zegt bij monde van Hendrik Boonen: "Alle klanten van Ethias die vandaag en in de loop van de volgende dagen een brief krijgen
worden verzocht om contact op te nemen met Dolor om een advies te bekomen in functie van hun contract. Ik zal Ethias in gebreke stellen en hen dwingen om de contractuele verplichtingen uit te voeren en alle kosten van detransactie -roerende voorheffing-instapkosten enz.- ten laste te nemen van de maatschappij. Het kan niet zijn dat mensen acht jaar SPAREN en een opbrengst verwachten en dat op het einde van de rit men alleen de inleg terugkrijgt. "

Wanbeleid banken.
Dolor is van mening dat de klant andermaal het wanbeleid van banken -Dexia/Ethias- dient te betalen. Hendrik Boonen: "Ik zal dan ook niet nalaten om vandaag een klacht in te dienen bij de minister van
consumentenzaken om hem te vragen om de klanten te beschermen tegen deze financiėle piraterij". Klanten van Ethias kunnen met al hun vragen en opmerkingen terecht bij Dolor.

NVDR.
De First-rekening was een succes vanwege het hoge rendement dat zo'n 160.000 spaarders aantrok, nu komt daar, onder het mom van Europese druk, een einde aan. Bij Ethias weerlegt men de beweringen van Dolor.

Bron : Dolor vzw

Artikel n° : 4.466
Geplaatst :17:08 14/02/2012

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 27 februari 2012 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.