Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16937180





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Gedupeerden Deutsche Bank in zaak Lehman Brothers opgelet.
04 augustus 2011
Schadevergoeding kan bekomen worden via Dolor vzw.

Bezoekers website Morsum Magnificat : 1.167.400
Deurne / Lanaken 4 augustus 2011.

Belangenvereniging Dolor vzw, dat de individuele consument beschermt en massaschades opvolgt, meldt ons in een persbericht dat gedupeerden van de Deutsche Bank in de zaak Lehman Brothers, via de vzw schadevergoeding kunnen bekomen.

In verdenking.
In september zullen twee voormalige topmensen van de Deutsche Bank in de zaak Lehman Brothers in verdenking worden gesteld, zo meldt het Brusselse Parket, een bericht dat vandaag door De Tijd werd bevestigd. De dagvaarding vertrekt begin september. Het faillissement van Lehman Brothers in 2008 heeft voor een domino-effect gezorgd en was het begin van een grote financiėle crisis op wereldniveau waar we vandaag nog altijd de gevolgen van dragen. Ongeveer 4.000 klanten van de Deutsche Bank kochten voor ca. 70 miljoen aan Lehman obligaties.

Dolor beet zich vast.
Citibank is voor dezelfde feiten en voor de verkoop van deze producten ondertussen op 1 december 2010 in eerste aanleg door de strafrechter veroordeeld. Tegen dit vonnis werd beroep aangetekend waarvan het proces reeds is gestart en medio november verwachten de gedupeerden de eindbeslissing. Citibank is door de strafrechter gehouden de gedupeerde klanten die zich burgerlijke partij stelden, op termijn, volledig terug te betalen inclusief de gederfde intresten en vergoedingen en het betalen van forse boetes en rechtsplegingsvergoedingen. Dolor is de enige consumentenvereniging die zich vastgebeten heeft in het dossier en op dit ogenblik worden 90 procent van de burgerlijke partijen door de vzw vertegenwoordigd. Steeds heeft Dolor zich afgezet tegen een vergoeding van amper 65 procent en men lijkt nu gelijk te krijgen. In dit dossier zal er trouwens door Dolor een nieuwe strafrechtelijke procedure opgestart worden om įlle klanten volledig te vergoeden.

Volledige schadevergoeding.
Reeds een 80-tal klanten in het dossier Deutsche Bank hebben al beroep gedaan op de diensten van Dolor om volledige schadevergoeding te bekomen en, vermits er nu tegen het einde van het jaar een strafrechtelijk proces aankomt, kan iedereen beroep doen op de kennis, vastberadenheid en hardnekkigheid van Dolor vzw. Hendirk Boonen : "Ik heb namens mijn organisatie gelijk gekregen over de ganse lijn in de zaak Citibank. Het is ons enkel om de terugbetalingen te doen van de gedupeerden. Daarom roepen wij Deutsche Bank op om het niet tot een proces te laten komen en iedereen voor 100 procent terug te betalen voor september. Dolor kan hier bemiddelen. Het is dan ook nodig dat alle klanten die ooit Lehman producten via deze bank hebben gekocht zich onmiddellijk melden bij Dolor. Mocht Deutsche Bank niet willen regelen dan zullen wij uiteraard de belangen van iedereen die beroep doet op onze diensten, verdedigen tijdens het strafproces".

Voor meer informatie kan men kan een mail sturen naar of bellen naar Hendrik Boonen op het nummer 0475/62 69 61.

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel

Artikel n° 4041
Geplaatst 13:52 4/08/2011
Bron : Dolor vzw
Bewerking : jvds

Laatste update ( 04 augustus 2011 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.