Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16936897





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Pestcontroles : Gefrustreerde automobilist Jan Brants ageert.
05 juli 2011
Pakkans in zones met lage snelheden duidelijk groter.

Bezoekers website Morsum Magnificat : 1.111.500
Heist-op-den-Berg / Diest / Lanaken 5 juli 2011.

Een lezer, Jan Brants, die zo'n 50.000 km per jaar met zijn wagen aflegt, kreeg onlangs een boete in zijn brievenbus voor overdreven snelheid. Op 19 maart 2011 reed hij in De Panne blijkbaar 58 km/u., gecorrigeerd 52 km/u., in een zone waar slecht 50 km was toegestaan.

Brief van Jan Brants.
Proficiat Wim Coussement!
Je hebt weer een ‘doodrijder’ geflitst!  58 km per uur, gecorrigeerd 52 km per uur  i.p.v. 50 !! Wow!!  Ook een dikke proficiat voor de ‘strategische’ opstelling!  Een opstelling die de ‘pakkans’ zeer groot maakt!  Zeker aan dat soort snelheden! Moest hier misschien weer een ‘quota’ en/of een ‘maandcijfer’ gehaald worden?  En bijbehorende premie?  Of een ‘dienstregeling’ die een paar duizend euro per maand meer opbrengt? Jammer dat ik niet geflitst ben in de zone Antwerpen!  Dan zou deze boete zelfs niet betaald moeten worden! Zou het een troostende gedachte zijn te weten dat ik een (bescheiden) bijgedrag heb geleverd  aan de ‘plezierreisjes’ en de ‘valiesjes’ van de top van de federale politie?
Oh ja, bijna vergeten, de Walen hebben ook dringend geld nodig! Wij Vlamingen zijn wat dat betreft héél solidair, niet?  90 % van de flitspalen staan in Vlaanderen! Voor de bemande radartoestellen in anonieme dienstvoertuigen zal dat wel niet anders zijn zeker? Goed bezig!  Vlaanderen is een paradijs om in te wonen!
Jan Brants.
----

Gefrustreerd.
Ondertussen geraakt Jan Brants danig gefrustreerd want het is niet de eerste keer dat hij mag betalen voor een
foto die hij nooit bestelde. Rekening houdend met het aantal kilometers dat hij jaarlijks aflegt vallen zijn "verkeerszonden" behoorlijk mee maar áls hij geflitst wordt is het steeds in 50 of 70 km. zones. Vooral de stad Leuven, waar langsheen de ring om de 200m. een flitspaal staat opgesteld, spant volgens Jan, de kroon. Hij noemt Leuven, wat dat betreft, dan ook een echte "peststad" waar je als automobilist "gepakt" wordt.
NVDR.
Jan moet ook maar een keer in Hasselt kijken, daar staan er op de ring evenveel flitspalen als in gans Wallonië, we merken Jan op dat Leuven en Hasselt een socialistische burgemeester hebben.... 

Realistisch.
Onze lezer, maar ook deze redactie en met ons vele Vlamingen, vragen zich af of de
snelheidsbeperkingen wel realistisch zijn. Wetend dat cijfers aantonen dat in de 30 km zone 93 procent van de bestuurders wordt geflitst, in de 50 km zone 61 procent, in de 70 km zone 50 procent en in 90 km zone 29 procent is het duidelijk dat vooral in de lagere snelheidszones, waar de inrichting van de weg de hoge snelheid niet ontraadt, de beperkingen ongeloofwaardig en onrealistisch zijn.

Scholen.
Het is terecht dat in de buurt van een school een snelheidsbeperking geldt maar waarom, zoals bij de
meeste scholen,  moet dat 24/24 en het hele jaar rond. Waarom niet kiezen voor een beperkte tijd in functie van de uren dat scholen beginnen en eindigen. Of waarom, en dat zou het grootste probleem onmiddellijk oplossen, maakt men de in/uitgang niet in een zijstraat in plaats van op een doorgangsweg, zoals nu veelal het geval is, immers, scholen bevinden zich meestal in het centrum dus die mogelijkheid is dan aanwezig. Bovendien zou de infrastructuur daar dan dusdanig ingericht kunnen worden het ontradend werkt om snelheid te ontwikkelen.  

Ouders.
Indien dit laatste allemaal onmogelijk is, zou men al kunnen beginnen de ouders en begeleiders discipline
bij te brengen zodat ze hun kinderen niet pal voor de ingang "dumpen" maar een op een veilige afstand van de school, dat zou alleszins de overzichtelijkheid en de facto de veiligheid ten goede komen. Maar boven alles moet men de kinderen leren dat er, behalve zijzelf, nog anderen zijn waar zij rekening mee dienen te houden, óók de allerkleinsten moeten dat zo snel mogelijk leren en dat kunnen zij enkel als zij het goede voorbeeld krijgen van de ouders.

Geldklopperij.
Ook de opstelling van de flitspalen zit onze lezer hoog. Behalve het feit dat 90 procent van de vast
opgestelde flitspalen in Vlaanderen staat, is er nog het gegeven dat de "opbrengsten" uit snelheidsovertredingen verdeeld worden over de gewesten en niét naar rato van het aantal flitspalen. Dan zijn er natuurlijk nog de bemande radartoestellen in anonieme dienstvoertuigen die "strategisch" staan opgesteld zodat de pakkans optimaal is en waarvan de automobilist de rekening betaald. Kortom J.B. vindt de snelheidscontroles pesterij.

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
jvds

Bevolking moet tegen de "uitmelkerij" 
door de -p-Overheid in opstand komen.

Diest : acht minuten : 15 € retributie.
We hadden vandaag te Diest een afspraak met W.A.S.O., omdat we in de Koning Albertstraat geen
parkeerplaats konden vinden dienden we, noodgedwongen, in de Hasseltsestraat te parkeren, dat is op 7 minuten loopafstand van de afspraak, we hadden de parkeermeter tot 14:40u gevuld wat normaliter voldoende had moeten zijn maar omdat de Directeur Pieter De Munck wat later arriveerde liep het even uit, maar om 14:48 hadden we al een boete van 15 € aan ons broek, acht minuten langer geparkeerd dan betaald men al meteen een boete!

Belaging van de burgers.
Het komt dus hier op neer dat de -in casu-  gemeentelijke overheid op de loer ligt en de burgers binnen
de acht minuten op de bon slingert, er wordt geen tien minuten tijd gegeven om eventueel een ticket met verlenging aan te schaffen, dat is niets minder dan belaging. Hoe lang gaat de bevolking de druk van de overheden in dit land nog aanvaarden vooraleer ze, naar voorbeeld van sommige Landen in het Midden Oosten, in opstand komt? Is de maat niet meer dan vol?

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck
Hoofdedacteur - verantwoordelijke uitgever - houder merkenrecht

Laatste update ( 06 juli 2011 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.