Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16936642





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Optimco verzekeringen : Geen verzekering maar toch domiciliering indienen.
17 mei 2011
Potentiële klanten moeten geen domiciliering afgeven bij voorstellen.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 837.300
Antwerpen / Lanaken 17 mei 2011.

--- Correctie 17/05/11 22:00 - 21 april.

Dossier : VERZEKERINGEN.

Op 4 april 2004 ondertekent "X" via een Genkse makelaar, polisvoorstellen bij Optimco Verzekeringen te 2610 Wilrijk -Antwerpen-. Omdat er geen vuiltje aan de lucht lijkt te zijn, laat de makelaar, alhoewel het maar over een voorstel gaat, ook meteen een domiciliering ondertekenen. Er werd ondermeer een polis familiale voorgesteld en dat risico zou volgens de makelaar meteen ingaan.

Geduld.
Drie weken later is er nog geen teken van leven, Optimco Verzekeringen blijkt een jonge maatschappij te zijn die in 2004 is opgericht, waarbij duidelijk is dat er, om een polis op te maken, geduld geoefend moet worden. Zelfs na een e-mail van 21 april komt er niet meteen duidelijkheid maar als gevolg daarvan wordt de makelaar wel wakker, ziet zelf af van Optimco en stapt naar Mercator waarbij de klanten goedkoper en op een vlottere wijze geholpen worden.

Geld.
Verzekeraars zijn Banken waar enkel en alleen het "geld" telt en niettegenstaande Optimco nooit een polis afsloot, werd toch de domiciliering aangeboden die vanaf 15 mei 2011 in voege zou gaan. De klant, die door de bank daarvan op de hoogte werd gebracht, laat nog dezelfde dag de domiciliering annuleren. Optimco, daarover aan de tand gevoeld, reageert als volgt " De opmaak van een domiciliëring impliceert niet noodzakelijk dat wij een opvraging zullen aanbieden aan uw financiële instelling, zonder contract is er immers geen te betalen premie", einde citaat.

Gewoon?
Bij Assuralia vindt men een dergelijke gang van zaken niet gewoon, maar verwijst informatief naar de ombudsman van de verzekeraars. Bij de Ombudsman - www.ombudsman.as/nl/home/index.asp - reageert men hetzelfde als bij Assuralia, het is niet gewoon maar noemt het meer een "accident de parcours". Wie van een verzekeraar faciliteiten wil om maandelijks te betalen, moet wel een domiciliering aanvaarden, verzekeraars kunnen niet elke maand een betalingsvraag sturen, de administratiekosten zijn daarvoor te hoog, zegt Josette Van Elderen van de Ombudsman van de verzekeraars.

In onderzoek : Motocross en verzekeringen.
Komende : De "Horde" van advocaten.

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 17 mei 2011 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.