Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16936139





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Treinongeval Wilsele : Mobiele torenraan Montaco op de sporen_Update1_Reactie1
01 maart 2011
Kraanbedrijf Maes is hier niet aan zijn proefstuk.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 813.800
Wilsele / Lanaken 1 maart 2011.

09:30 06/03/11
Reactie van een lezer.
Wat baten een kaars en bril als men de veiligheid niet zien wil?
Het is vreemd, dat ondanks de mogelijkheid tot manuele bijsturing van de achterassen, de machinist hiervan geen gebruik maakte, de idioot uithangt om een handeling uit te voeren terwijl je op een overweg staat.
Voor zover mij bekend, staat het de chauffeur bij Montaco vrij om via telefoon diensten te contacteren,o.a. politie om bijstand te vragen, daar wordt bij Montaco niet over gezeverd.
Nogmaals wie gaat op een overweg heen en weer rijden, er rijden daar wel treinen hé-sic-. Voor zover ik weet, is Danny wel een ervaren machinist. Ik vraag mij trouwens af, of Albert Maes na al de miserie en slachtoffers die er al zijn gevallen -god hebbe hun ziel-, nog kan slapen? Dit ongeval zal het laatste niet zijn vermoed ik, eens de gewoonte met zo'n machine, het een beetje routine begint te worden, is het hek van de dam en dan gebeuren dergelijke inschattingsfouten, meestal onder het motto "och ja het zal wel gaan". Daarom hadden en hebben ze trouwens nog steeds de naam van cowboy's in de kraanwereld.
Naam bij de redactie bekend.
--- einde reactie.

In de ochtendspits maneuvreren met een
gevaarte van 50T op een spoorwegovergang ...


NVDR :
Welke machinist voert er met zo'n gevaarte tijdens de ochtendspits maneuvers uit op een spooroverweg : Maes / Montaco. Albert Maes komt verklaren dat het de schuld van de GPS is -sic-, heeft Montaco een risicoanalyse van deze opdracht gemaakt ?... beseft iemand wat de gevolgen van die botsing hadden kunnen zijn? De trein met duizend passagiers aan boord had, met alle gevolgen van dien kunnen ontsporen. 

Het is niet de eerste keer dat Maes hoogwerkers bij ongevallen betrokken was, nu is er alleen maar materiële schade, maar in het verleden was het vaak wel anders.

Fout van de GPS?
Wanneer we Albert Maes voor de camera's met maatpak, stropdas en helm zien, moeten we toch toegeven dat Albert Maes qua veiligheid toch al iets geleerd heeft, dat heeft Albert en het personeel van zijn diverse bedrijven wellicht door onze berichtgeving in het algemeen belang, aan deze redactie te danken.
  
Een poosje geleden kantelde nog een kraan en belandde in de gracht, in Tienen kantelde ook een hoogwerker, in Goes hetzelfde met twee dodelijke slachtoffers als gevolg, in Linter droegen twee personen in de gondel van een hoogwerker geen PBM en vielen door een mechanisch defect naar beneden, weer twee doden. Hier in Wilsele viel het wat lichamelijke schade betreft goed mee, de verzekeringsmaatschappij van Maes / Montaco zal weer blij zijn. Het is trouwens niet zeker dat de machine wel eigendom is van Montaco, het kan ook dat ze om een bepaalde reden slechts te Beringen is ingeschreven.

Maes te Goes 7 april 2003 : 65m hoge hoogwerker
kantelde met twee personen in de gondel ...

De machinist van Maes had de stempels naast de weg geplaatst in een poelgrond waar
een week voordien graafwerken waren uitgevoerd. De stempelplaten die Maes gebruikte
waren belachelijk klein en de steun was onvoldoende ver uitgeschoven, resultaat ziet
u op de foto, tol : 2 doden !

De vallende hoogwerker sleurde een 60m hoge antennemast
mee die dwars door het dak van een groothandel in keukenmateriaal viel.


De kraanmachinist van Maes zat onder de ineengeplooide kraanarm gekneld in de gondel, alle hulp kwam te laat, een monteur van een onderaannemer van Siemens werd nog met de heli naar het ziekenhuis gebracht -foto onder-, maar overleefde de val niet, lees het volledige artikel-s- op onderstaande link. 


De zwaargewonde monteur werd met de Heli nog naar het UZ in Gent gebracht, maar is kort na de aankomst overleden

Hier de link naar diverse artikels over Maes :
http://www.morsum-magnificat.be/index.php?option=com_content&task=view&id=120&Itemid=0

Redactie Morsum Magnificat Professioneel
Erik Verbeeck

Laatste update ( 07 maart 2011 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.