Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16936144





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Genk : Chris Dubois laat zich Euphony contracten aansmeren_Update1
11 februari 2011
Vaste telefoonlijn bij Telenet opgezegd en beperkt bereikbaar.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 808.300
Genk / Lanaken 11 februari 2011.

--- wijziging 20:45 11/02/11

--- Update 1 16:00 11/02/11
De beloofde e-mail van Telenet was om 16 uur nog niet gekomen, vandaar dat we opnieuw ons licht bij de
persdienst, S. Coenjaers, opsteken. Daar vernemen we, naast de voor de persman broodnodige onzinnige insinuaties richting Morsum Magnificat, dat Telene-s-t de nodige testen heeft gedaan, de lijn geeft een beltoon en hun technische diensten zeggen dat de lijn in orde is. Terwijl we met Telenet aan de telefoon hangen, bellen we met onze Skype telefoon naar Dubois, maar krijgen geen respons, dat zegt drie dingen, of ze nemen niet op, of ze zijn niet thuis, of het werkt gewoonweg niet. Coenjaers blijft ondertussen insinueren dat het wel Morsum Magnificat zal zijn die daarover persé een artikel wil schrijven om Telenet in een slecht daglicht te kunnen stellen-sic-.
Te duur.
Van Dubois hebben we vernomen dat Telenet duur is en alweer een rekening van 200 € op de vloermat is gevallen
, dát de aanzet is geweest om over te stappen, dat hebben wij niet uit onze duim gezogen, ook niet, dat Dubois naar journalist Luc Cops stapte, maar Het Laatste Nieuws geen zin heeft om daarover iets te brengen, hoogstens een lezersbrief. Dient ook nog gezegd dat Telenet het vertikt om Morsum Magnificat op de hoogte te brengen van nieuwigheden en altijd, maar dan ook altijd "kribbig" doet als Telenet om informatie wordt gevraagd, ook nu weer, daarom :

                          " Telenet = Telenat en vroeg of laat ben je het zat; 
                      Belgacom = misschien niet zo snel maar het klinkt als een
bel "....

Dat hebben we vandaag nogmaals aan de lijve ondervonden, Morsum Magnificat werkt met Belgacom en
met de VDSL2 oplossing gaat het behoorlijk beter en sneller dan met de ADSL en wat belangrijker is, het is blijkbaar ook goedkoper. Telenet perst ook haar aannemers uit als een citroen, daarover hebben we veel klachten, niet alleen van kleine, maar ook van grote bedrijven, we gaan hier geen tipje van de sluier oplichten, ook niet over personeel aan het einde van haar carrière en Telenet kotsbeu is. Van de vijfhonderd personen die destijds van Electrabel dienden over te stappen is het grootste deel gefrustreerd opgestapt, of depressief geworden, sommigen die er nog zijn werden richting Morsum Magnificat spreekverbod opgelegd-sic-. De eerste verantwoordelijke voor de communicatie was Chris Naessens -zie derde van links op de foto-, sindsdien zijn er tientallen PR's de revue gepasseerd, Telenet is een personeelsonvriendelijk en ondemocratisch bedrijf.

Chris Naessens was de 1e PR van Telenet,
sindsdien zijn tientallen de revue gepasseerd.  


Morsum Magnificat was er in 2001 ook al bij, toen had Duco Sickinghe nog niets te vertellen, maar we geven toe dat de Nederlander de Belgische politici handig rond de vinger heeft kunnen draaien en veel belastinggeld in de ondermaatse netten mocht stoppen, ook de Bank KBC  -Klein Burgerlijk Centrum- heeft haar nek uitgestoken. De Amerikanen -Callahan en Sukawati- hebben Sickinghe meer dan één oor aangenaaid, maar dat is nooit in Trends -of elders-
gekomen.
  --- einde update 1  

Gewezen Vlaams Belang gemeenteraadslid Chris Dubois loopt naar de journalisten van de grote gazetten -Luc Cops.-om zijn nood te klagen over telefoniecontracten die hij en zijn vrouw Carine R. via verkoper Yves C. bij Euphony heeft afgesloten.

Bos door de bomen.
Het blijkt inderdaad dat de vaste telefoonlijn van het koppel voor sommigen wél en voor anderen niet bereikbaar
is, maar niemand blijkt er nog iets van te snappen en de grootste gazet van het land wil er niets over brengen. Nogal wiedes, redacties laten hun oren nogal eens hangen aan het commerciële. Volgens de verkoper van Euphony zou de bekabeling bij Dubois dermate chaotisch in mekaar steken, dat men het bos door de bomen niet meer ziet en dat Dubois een kennis heeft ingeschakeld om de bekabeling uit te vlooien.

Gemeenschappelijke database.
We steken hier en daar even ons licht op. De verkoper van Euphony zegt dat Dubois en zijn vrouw, wegens
tevredenheid van de zuster van Carine R., hem hebben gecontacteerd om de contracten af te sluiten op het moment dat bij Telenet, volgens publicaties op de website -van Telenet-, daar contracten konden worden opgezegd, wat ook gebeurde. Bij Telenet hebben we bij de persdienst niet meteen duidelijkheid gekregen, bij Belgacom vernemen we dat er een gemeenschappelijke database tussen operatoren bestaat waarop mogelijk de recente wijzigingen nog moeten worden doorgevoerd, dat kan een tijdje aanslepen klinkt het daar. Dubois heeft medio november 2010 het contract met Euphony afgesloten, vandaag, bijna twee maanden later zou dat probleem nog niet opgelost zijn.

Viva Espania.
Het blijkt nu dat Dubois zich al die problemen op de hals haalde omdat hij acht televisiezenders uit Spanje van
de satelliet wil plukken, ondermeer voetbalprogramma's, dat werkt wél, maar de vaste telefoon niet meer. Als er nog iemand is die eventueel een auto-onderdeel -of ander getuig- wil kopen, is meneer Dubois niet bereikbaar.

Snelle reactie van Belgacom.
Amper één uur na onze vraagstelling, ontvangen wij al volgend bericht van Belgacom :
" ... indien de klant niet bereikbaar is voor bepaalde andere operatoren zal hij best contact nemen met Telenet
en met de nieuwe provider opdat deze hun data correct zouden zetten...de andere operatoren volgen dan automatisch .... "

Telenet.
Om tien uur is de persman S.Coenjaers nog niet aanwezig, een medewerker neemt het probleem ter harte en zal
ons a.s.a.p. iets laten weten, toch was Belgacom hier supersnel om ons te informeren.

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©
       

Laatste update ( 18 februari 2011 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.