Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16935425





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Genkse huisvestingmaatschappij Nieuw Dak moet dringend audit ondergaan.-Update2
04 oktober 2010
Leverancier van zonneboilers niet opgezet met kunst en vliegwerk in Kolderbos.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 765.000
Genk 4 oktober 2010.

--- Update 2 17:00 5/10/10
Kleefband wordt vervangen.
Het moet blijken, dat de gebruikte kleefband die duidelijk niet tegen de inwerking van UV stralen bestand is, gaat vervangen worden, dat vernemen we van de aannemer Vaessen, nochtans was degene die gebruikt werd, goedgekeurd voegt men er aan toe.  We begrijpen dan ook niet, dat de aannemer de vervanging op eigen kosten gaat uitvoeren, wie beschermt wie? Als de aannemer recht in de schoenen staat, dan kunnen zij dit werk makkelijk als bijwerk aanrekenen.
--- einde update 1


--- Update 1 10:30 5/10/10
Inspectie RWO.
We vernemen, dat de Vlaamse Overheid -Inspectie RWO- opdracht heeft gegeven om wat de wanorde op de werf betreft, op te treden, ook de VMSW werd in kennis gesteld. Ondertussen werd er inderdaad e.e.a. van de werf gehaald, maar het is lang nog niet wat het zou moeten zijn.

--- einde update 1.

De vele reacties die na een enquête wegens aanhoudende klachten onlangs richting huurders van de wijk Kolderbos werd gelanceerd, tonen aan dat er met de werking van de zonneboilers e.e.a. fout zit, de regels van goed vakmanschap, de facto, de conformiteit van de installatie zou in vraag zijn.

Wespennest.
Op de enquêteformulieren die werden ingediend zijn -buiten de administratieve werking-, de verwarming en de zonneboilers onderwerp van kritiek, uit betrouwbare bron vernemen we dat de aanleg niet door professionelen zou zijn gebeurd, er wordt uit professionele hoek naar de aannemer Vaessen verwezen, die zou geen gekwalificeerd personeel hebben ingeschakeld. De leverancier van de toestellen is allerminst blij met de negatieve publiciteit die ze door de vele defecten krijgen te verwerken, we zijn al dikwijls moeten tussenkomen en het lijkt ons daar een wespennest klinkt het bij de Nederlandse firma.

Condenswater.
Zo'n installatie veroorzaakt zowel in de schouw als binnen de boiler "condenswater" dat in de boiler terecht komt, dat water moet uiteindelijk in de riool terecht komen en het is een algemeen gegeven dat er in die afloop voldoende "val" moet zijn, het water moet voldoende afloop hebben. Uitgerekend dat blijkt in de wijk Kolderbos een groot probleem te zijn, vandaar dat sommige bewoners klagen over een foutmelding B097.

Aannemer Vaessen gaar kleefband vervangen -zie update 2-.


Bescherming van de isolatie dmv plastic buis, de overgangen kunnen ze blijkbaar niet aanwerken, dan maar plakband, die uiteraard niet UV bestand is en lost.



Hier is er al een stukje leiding -met warm water- bloot, uiteraard rendement / warmteverlies....

 
Dit is een hoekverbinding, ook hier hangt de plakband reeds los, moeten we over dit kunst en vliegwerk nóg meer brengen? Van welk niveau is de technische dienst van Nieuw Dak?

Beschermbuizen.
Het warm water van de boilers op de daken wordt via buizen getransporteerd, die buizen zijn op het dak met isolatiemateriaal bekleed. Om te beletten dat de vogels dat isolatiemateriaal letterlijk wegpikken, is er een PVC bekleding in de vorm van buizen aangebracht, de manier waarop dat is uitgevoerd zegt meer dan genoeg over die werf -foto-.

Nieuw Dak.
Bij Nieuw Dak geeft men toe dat er nog een reeks problemen zijn maar er wordt met de aannemer en enkele specialisten nog hard gewerkt, dat er op vele plaatsen problemen zijn met de afwatering van de zonneboilers beaamt Johan M. van Nieuw Dak, bovendien zijn de werken nog niet aan een voorlopige oplevering toe, klinkt het.

Toezicht.
Bij Nieuw Dak vergeet men dat de huurders voor de verbouwing, met alle gevolgen van dien, tijdelijk dienden te verhuizen, "hebben en houwen" moesten zij in een container te plaatsen, waarbij sommigen ondermeer vochtschade aan de meubels claimen, de huurders zouden voor de tijdelijke verhuis slechts een “aalmoes” hebben ontvangen, de huurders worden wegens allerlei problemen en “nog niet opgeleverd” weer met de hinder geconfronteerd. Heeft het toezicht van Nieuw Dak hier dan grandioos gefaald of wat hapert er aan de technische dienst van Nieuw dak?

Geen derden?
Johan M. beweert anderzijds dat zij de problemen met een schare specialisten –sic- oplossen en er vooralsnog nog geen derden bij willen betrekken. Wat zal er gebeuren wanneer een huurder met voldoende haar op de tanden naar de rechter stapt en vraagt om een deskundige aan te stellen?  Nieuw dak voelt zich politiek goed beschermd, maar zij vergissen zich schromelijk als ze denken dat al hun huurders naar hun pijpen zullen blijven dansen.


U leest er meer over in Morsum Magnificat 183 -voor betalende abonnees-

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
EVER ©

Laatste update ( 05 oktober 2010 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.