Vorige week werd het gebruik van de e-mail adressen van een klant van Belgacom nog maar eens onmogelijk gemaakt, telkens gaat het om een verdacht defect of manipulatie van de mailbox.
I-Talk. Vorig jaar diende Belgacom te erkennen dat de I-Talk die ze via hun winkels verkochten in feite niet werkten, dat de klant 43€ betaalde voor iets wat niet werkt, is in feite oplichting.
VDSL-2 veroorzaakt storingen op ADSL lijnen. Een ander probleem voor abonnees die via ADSL werken, ontstaat, wanneer iemand in de omgeving op VDSL-2 aansluit, daardoor worden de omliggende ADSL lijnen gestoord waardoor de overdrachtsnelheid drastisch daalt, technici van Belgacom, meestal onderaannemers weten dat maar al te goed.
Geklungel met mailboxen. Zowat met de regelmaat van een klok werkt de mailbox niet meer, via de helpdesk waar men soms uren dient te wachten, wordt er dan naar het probleem gezocht, daarbij vraagt Belgacom het paswoord van haar cliënt op!! In enkele gevallen lukt het Belgacom zelfs dan niet om de fout die zij in hun software veroorzaakt hebben te herstellen, uiteindelijk krijgt de klant dan weer een nieuw paswoord, het veroorzaakt telkens weer ellende, óók deze redactie kan dat beamen.
Yuppie of slaafje. Wie als gevolg van voorgaande noodgedwongen méér dan een paar keer naar de 0800 moet bellen verschillende operatoren aan de lijn krijgt, zal vastgestellen, dat daarin twee categorieën bestaan ; het yuppie typetje, dat geen weerwoord accepteert en de klant bestempelt als onbeschoft - terwijl hij zelf de beleefdheid ook niet heeft uitgevonden- en zegt "ik zal u van de lijn zal smijten", en het slaafje dat zich zeer nederig opstelt en om de 30 seconden "meneer" zegt.
Onbetrouwbaar en misbruik. In een ander geval werd door een klant, zoals dat op de website van Belgacom wordt aangekondigd, om betalingfaciliteit vragen, er wordt telefonisch akkoord bekomen, twee dagen later krijgt de klant een schriftelijke bevestiging die afwijkt van wat werd afgesproken. De klant belt naar Belgacom, er komt een operator aan de lijn die doodleuk zegt, dat de persoon die eerder toelating gaf tot spreiding van betaling daarvoor niet de vereiste volmachten had! Is de "B" van Belgacom misschien de "B" van "Bende?
Klachtendienst Telecommunicatie: de heer Luc Tuerlinkx Barricadeplein,1 1000 Brussel Tel 02 223 09 09 Fax 02 219 86 59 klachten@ombudsmantelecom.be