Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16933687





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Morsum Magnificat en de omkadering ervan online.
02 januari 2010
In 2009 kostte MM slechts 0,08 € per gepubliceerde pagina.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 690.600
Genk 2 januari 2010.

Download verder in dit artikel
de flyer met de nieuwe voorwaarden.

Er is in de media de voorbije dagen veel kritiek op de pers geweest, er was Buelens, er is Voorhoof, so what? Wat voor de criticus zondermeer kan, wordt door een andere verkettert, de broeinesten daarvan zitten in de Universiteiten.  Wetenschappers moeten zich met de wetenschap inlaten, oké, dat journalistiek ook iets te maken heeft met menswetenschappen, psychisch en sociaal zegt Van Dale daarover, maar in de journalistiek is daaraan een smak “politiek” toegevoegd en dat is er net té veel aan.  Journalisten willen niet gezegd hebben dat ze meestal “links” of erger “ultra links” zijn -sic-, toch is het zo. Met de komst van pamperjournalisten die dénken de wijsheid in petto te hebben, veel presteren, maar weinig kwaliteit produceren, is het niet beter geworden. 

Morsum Magnificat blijft onafhankelijk denken en handelen.
BELGA verspreidt dagelijks persberichten die door de rest van de media klakkeloos worden overgenomen, er zijn meerdere flaters van BELGA bekend, maar daaraan wordt niet te veel ruchtbaarheid gegeven, ook tal van andere persberichten worden nooit nagetrokken, het moet allemaal snel gaan, reportagewagens ter plekke, uplink activeren en vooruit met de –jonge- geit. Ik zie soms reporters waarvan ik mij afvraag of ze wel 18 zijn, pamperjournalistiek noemen wij dat.  Morsum Magnificat blijft dezelfde koers varen als voorheen, de hoofdartikels die wij brengen worden wel degelijk onderzocht, té goed blijkbaar want sommigen zijn niet gerust als Morsum Magnificat in de buurt is, vooral als ze veel te verbergen hebben, juist daarom zijn wij niet populair, maar moet de pers condito sine qua non populair zijn?

Strijd.
Journalisten werken ook niet samen, niet vóór en niet achter de schermen, ze letten bij voorkeur niet op mekaar, ergo, ze lopen mekaar bestendig voor de voeten, nemen stiekem, zonder bronvermelding, andermans artikels over, en proberen met de pluimen te gaan lopen. Het is ook in dat wereldje een bikkelharde strijd, het moet “veel” zijn en “snel” gaan en dat tempo is alleen voor de “yuppies” weggelegd, die draaien met laptop, GSM en een koffiekoek voor een prikje de klok rond, de oudere journalisten worden door deze Multimedia 2015 journalisten verdrongen dus de strijd is groot.

Nieuwe voorwaarden Morsum Magnificat.
Als eigenaar van het BENELUX merkenrecht, word ik in januari 2010 ook zelf de verantwoordelijke uitgever, goedkoper kan écht niet. Om de continuïteit, na 11 jaar, niet in het gedrang te brengen, heb ik voorlopig nieuwe voorwaarden bedongen, belangrijk is dat het abonnement goedkoper wordt, maar dat kan nog veranderen, alle formaliteiten zijn nog niet vervuld, de voorwaarden vanaf 1 januari 2010 kan u HIER downloaden.

Online.
Het is nog steeds de bedoeling om een volledig nieuwe website online te krijgen, maar de fondsen daarvoor ontbreken, er is al iets ontworpen, maar het werk is niet “af” en geraakt dus niet online. Wie kan helpen mag zich altijd melden, we zijn graag tot een wederdienst bereid.
Vanaf januari 2010 is het de bedoeling om de laatste 5 artikels voor niet betalende abonnees online te laten, maar dat is geen “must”. De MM nummers komen ook online maar zijn alleen toegankelijk mits een login en paswoord die slechts na betaling worden toegestuurd.

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel.
Erik Verbeeck ©
Hoofdredacteur en verantwoordelijke uitgever.

Laatste update ( 03 januari 2010 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.