Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926554





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
Begijnendijk : Vraag aan vermeende rijbewijsspecialist-Reactie
25 maart 2009
Is Internationaal rijbewijs uit 1996 in de Filippijnen nog geldig.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 585.200
Ternat / Begijnendijk, 25 maart 2009.


--- Update 1 - Reactie - 15:59 26/03/2009
Reactie van Eugeen Van Aerschot.
A.Filippijns rijsbewijs.
Een Filippijns rijbewijs wordt door België niet erkend, dit wil zeggen dat iemand met
een rijbewijs van daar, hier opnieuw theorie en praktijk moet afleggen.
B. Een Belgisch rijbewijs.
Met een Belgisch rijbewijs mag je in de Filippijnen niet rijden.
C. Een internationaal rijbewijs samen met Belgisch rijbewijs.
Een Internationaal rijbewijs -afgeleverd door het gemeentehuis- samen met het
Belgisch rijbewijs wordt in de Filippijnen wel aanvaard.
Daarmee heeft Eugeen op mijn vraag over "mijn" rijbewijs dat ik toen had,
geantwoord, ik mocht dus wél degelijk in de Filippijnen rijden, wat ik ook deed, zowel in Manila als daarbuiten.  Iemand die in Manila kan rijden zonder brokken te maken, kan overal rijden zei de dochter van René C. tegen mij tijdens een etentje in
Manilla.
Ten.
Omtrent B.O.R. -Bijgenijndijks Onafhankelijk Radiostation- schrijft Eugeen van
Aerschot het volgende :"Zoals ik u eerder reeds schreef ben ik al zeker 15 jaar niet
meer actief bij Radio Ten", einde citaat. Hier kan ik Eugeen uiteraard niet bijtreden, in het Staatsblad van 12 december 2002 lezen we dat Eugeen Van Aerschot tekent als beheerder van de B.O.R. en in het Staatsblad van 7 maart 2008 blijkt dat niet gewijzigd te zijn.

Ik betwist bij deze openlijk en andermaal de conformiteit van de antennemast -stabiliteit volgens
de NBN B03-002-1 en 2-,als de gemeente Begijnendijk een vergunning afleverde dan getuigt dat van verregaande incompetentie van degene die de aanvraag goedkeurde. Hopelijk veroorzaakt die mast in de toekomst geen ongelukken, vermits diverse personen, ondermeer de Provinciegouverneur van mijn melding op de hoogte werden gebracht -schriftelijk-, zullen dan de poppen aan het dansen gaan en zal men niet kunnen zeggen dat ze niet op de hoogte waren, art.29 van het SW is van toepassing op ambtenaren die op de hoogte zijn van een wanbedrijf, zij "moeten" daarop reageren, de Schepen
van Openbare Werken zal hopelijk wél begrijpen wat daarmee wordt bedoeld.
Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
EVER ©
morse-press vof 1740 Ternat

Een schot voor de boeg van Eugeen Van Aerschot ...

In 1996 werd ik ondermeer door het ECIP, Limoco en de oude glorie nv G. Champagne uit Sint Truiden, dat wegens haar antieke methodes en de grootheidswaanzin van de handelsingenieur Jan De Clerq ondertussen failliet is, voor een groots project naar de Filippijnen gestuurd.

Corruptie.
Wat de gebroeders Leenders uit Meeuwen-Gruitrode en Jan De Clerq, gesteund door de klassieke pers en de journalisten Eric Donckier -BVL- en Hans Brockmans -Trends-, niet door hadden, had ik binnen de drie dagen gesnapt : de Filippijnse partner René C. was alleen in "hun en dat van het ECIP" geld geďnteresseerd.
Toen ik in het luxueuze Peninsula hotel werd gelogeerd trok ik al na drie dagen aan de alarmbel en meldde dat de Filippino zijn personeel uitbuitte en alleen aan geld -dollars- dacht terwijl de corruptie en de armoede in de Filippijnen welig tierde en nog tiert.


Links : Was / is mijn Internationaal rijbewijs uit 1996 wél of niet geldig in de Filippijnen ?
Rechts : Antennemast van Radio Ten, hij is geen "Ten" cent waard, ergo hij vormt een gevaar voor de buren, ondermeer een groter risico voor overspanningen te wijten aan atmosferische omstandigheden -bliksem- en dat hebben ze -én ook Radio Ten- al twee keer mogen ervaren, waarom mag dat gedrocht nog altijd blijven staan? 

Rijbewijs.
In het Peninsula Hotel heb ik menig Europeaan gezien die daar, via een plaatselijke bemiddelaar -handelaar- de eerste contacten met "zijn" Filippijnse kwam leggen.  Omdat ik mij regelmatig tussen Manilla, Pugo en Bagiuo zou verplaatsen, daar wel een "chauffeur" ter beschikking had -buitenlandse investeerders werden verplicht een chauffeur in dienst te nemen-, maar toch ook zélf de mogelijkheid wilde hebben om te rijden, schafte ik mij een Internationaal rijbewijs aan.
Dat rijbewijs werd afgeleverd door de Belgische Touring Club op 16 september 1996 en draagt n°127080.
Ik heb, toen mijn chauffeur/ingenieur -tenminste zo stelde hij zich voor- Rada geen zin had, met een minibusje het traject Bagiuo / Manilla, grotendeels in het donker afgelegd. Het was een trip van 8 uur, vaak over zeer slechte en onverlichte wegen, soms met kruispunten zonder wegwijzers zodat ik mijn chauffeur, die naast mij zat te slapen, wakker diende te maken.

Geldig?
Achteraf blijkt dat zo'n internationaal rijbewijs in de Filippijnen tóch niet geldig zou zijn geweest, kan u mij daarover informeren meneer Van Aerschot? Dergelijke informatie kan voor mensen die, zoals u, in de Filippijnen een vrouwtje gaan zoeken, van belang zijn zodat zij zich wat meer op de prachtige natuur, zoals op het eiland Mindanao, kunnen concentreren en zij kunnen dan, om op zoek te gaan, misschien zelf de auto besturen, ze moeten wel opletten, want Manilla -Makati- is veilig, maar voor buitenlanders daarbuiten niet, vooral de Amerikanen moeten ze daar niet hebben.
U kent mijn gegevens, maar ik geef u hier nog eens mijn e-mail adres

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
EVER ©
www.morse-press.be

Laatste update ( 27 maart 2009 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.