Een zestal maanden geleden was iemand zo "onnozel" mee te doen aan een poll uitgeschreven door de z.g. gerenommeerde gazet Het Nieuwsblad en de gevolgen daarvan laten zich vandaag nóg voelen.
Klanten ronselen. In de periode vlak na de deelname stuurde Het Nieuwsblad dagelijks één of meer berichten naar het email adres van de deelnemer met allerlei publicitaire berichten om deze aan te zetten een abonnement te nemen op hun gazet, totdat deze er helemaal tureluurs van werd.
Inschrijving ongedaan. De enige oplossing in zo'n geval is een verzoek richten tot uitschrijving wat ook gebeurde. Dat lukte niet onmiddellijk maar uiteindelijk stopten de boodschappen dan toch en dacht de initiële, onschuldige, poll deelnemer dat hij verlost was van de ongevraagde publiciteit, tot vandaag.
Onregelmatigheid. Vandaag richt Het Nieuwsblad opniéuw een ongevraagd bericht aan het e-mail adres van de poll deelnemer onder het mom dat er bij het doorlichten van hun registratiesysteem onregelmatigheden werden vastgesteld en dat daarom een groep gebruikersnamen werden verwijderd en dat "een nieuwe gebruikersnaam héél eenvoudig kan worden ingegeven" via de een link, die er uiteraard bij staat.