Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?

Aantal Bezoekers
16926563





Laatste artikelen
Persbericht MM22071042
Persbericht MM22071042
Belfius bank: Al de hele dag technische problemen met internet bankieren.
Andy Vermaut in het vizier van Morsum Magnificat-Update1
Brandweer Tienen: Kapitein op het schip van de burgemeester.
LDD boegbeeld niet akkoord met snelheidsbeperking.
22 januari 2009
Haalt het eigenbelang hier de bovenhand.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 559.400
Ternat / Brussel, 22 januari 2009.

Jean-Marie Dedecker verspreidde vandaag een persbericht naar aanleiding van een aanbeveling van de Bond Beter Leefmilieu -BBL- om de snelheid op onze snelwegen te verlagen naar 100km/uur.

Koorts aangestoken.
Lijst Dedecker (LDD) stelt vast dat de bevolking weer geteisterd wordt door een angstepidemie voor het hard rijden op onze wegen. Nu is de koorts weer aangestoken door de Bond Beter Leefmilieu (BBL), die een studie liet uitvoeren om haar gelijk te bewijzen. Alle middelen zijn goed om het angstvirus voor snelheid te verspreiden. Snelheid doodt, snelheid vervuilt, en snelheid kost.

Geen invloed op CO2 uitstoot.
Jean-Marie Dedecker: ”Het is ongehoord hoe enkele politici weer op de kar springen om de mobiliteit van de gewone mensen aan te tasten. De studie die de BBL heeft besteld, haalt natuurlijk alleen de argumenten aan die in haar kraam passen. Maar andere studies tonen aan dat het verlagen van de snelheid naar 100 kilometer nauwelijks invloed heeft op de uitstoot van CO2, omdat de grote vervuilers nu al trager moeten rijden.”

Niet veiliger.
LDD vertrekt ook uit de ervaring van de buurlanden, waar Nederland het experiment van 100 km/uur heeft stopgezet, en de toegelaten snelheid opnieuw naar 120 km heeft opgetrokken. In eigen land zijn er in de jaren zeventig ook experimenten geweest met 100 km/uur op de autosnelweg, maar die werden afgevoerd wegens te traag.

Variabele snelheden.
Jean-Marie Dedecker: “Snelwegen zijn nu eenmaal de meest veilige wegen, en ons verkeersbeleid is er op afgestemd om alle verkeer zo snel mogelijk op die ‘veiliger’ snelweg te krijgen. Met de files tot gevolg. Laat ons liever praten over variabele snelheden, met verkeersmanagement, dat de snelheid aanwijst naargelang van de drukte en de weersomstandigheden. Dit laat ook hogere snelheden toe, bijvoorbeeld van 140 km/uur tussen 23.00 en 5.00u.”

Valse conclusies.
LDD vindt het onverantwoord dat zelfs een minister in functie -Crivits- zich laat opjutten door belangengroepen die niet te beroerd zijn om valse conclusie trekken uit de studies die ze aanvragen. De studie van TMLeuven, die naar eigen zeggen alleen indicatieve resultaten oplevert, besluit dat de aanbevolen snelheid op de autowegen 110 km per uur is, maar daar heeft de Bond Beter Leefmilieu blijkbaar zelf over gelezen.

NVDR :
We weten allemaal dat LDD voorman Dedecker gezegend is met een nogal zware voet en dat hij tegen snelheidsbeperkingen is. Mijnheer Dedecker mag niet vergeten dat, door de drukte, het niet meer te verantwoorden is snel te rijden. Destijds, toen hij zijn rijbewijs kreeg, was dat geen probleem omdat er slechts een kwart van het aantal wagens rondreed. Het enige dat ik persoonlijk kan vaststellen is, dat tijdens de smog periodes, er minder files zijn en er meer ontspannen wordt gereden.
Het is ook tekenend voor een partij die zogezegd voor de belangen van de zwakkeren in de maatschappij opkomt, bij bijeenkomsten, diverse zware wagens, zoals Porsche -en niet de kleinste-, Mercedes, BMW ... opdagen, Dedecker heeft misschien geluk dat de zwakkeren in de maatschappij dat allemaal niet zien, het zou voor zijn populariteit niet goed zijn, de gatlikpers focust daar ook niet op. 

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel.
JVDS ©
www.morse-press.be  1740 Ternat 


© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.