Vervroegde sluiting van Ford Genk nakend?
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 557.200 Ternat / Genk, 18 januari 2009.
Specifieke bezoekers op dit item tot op 20/12/14 : 1833 dit artikel valt eveneens onder de www.presscopyrights.be
wijziging 22:30 19/1/2009 geplaatst 16:39 18/1/2009
---- Update 2 Onze journalistieke bron in Craiova -Roemenië- is formeel dat de Roemeense overheid geld in de fabriek wil stoppen om Ford voertuigen van de band te laten rollen.
Grootste bieder? In het kader van het recente bezoek van minister Herman Van Rompuy aan de Ford fabriek te Genk en de informatie van onze bron in Roemenië,lijkt het, dat Ford de Vlaamse tegen de Roemeense regering uitspeelt, wie biedt het meest? ----- EVER 12:30 29/01/2009
10:39 19/01/2009 - Update 1. Het blijkt toch dat momenteel Belgische bedrijven ondermeer Fabricom- GTi actief zijn in de nieuwe Ford fabriek in het Roemeense Craiova, andere klokken luiden over de activiteiten van bepaalde bedrijven te Genk als volgt : "het zal daar ook niet lang duren", maar dit zijn totnogtoe onbevestigde geruchten. De redactie van Morsum Magnificat onderzoekt nu de zaak via Roemeense bronnen.
Als een burgemeester in Genk, naar voorbeeld van Louis Gaethofs -zie artikels MM- relatief vroeg opstapt, dan moeten we alert zijn, Jef Gabriëls is immers, zoals andere CD&V'ers, een zeer sluwe Vos.
Geheime Schepencollege te Genk .... gaat Ford Genk vroegtijdig dicht?
Het is een feit dat de overheid al miljoenen in Ford Genk heeft gestopt, dat gebeurde allemaal om de werkgelegenheid in Genk en omstreken te handhaven, maar volgens een bron zou er onlangs te Genk een geheim Schepencollege zijn geweest waar zeer onheilspellende onderwerpen aan bod zouden zijn gekomen en duidelijk werd dat Ford Genk véél vroeger dan gepland zou sluiten, een andere bron die de eerste bevestigt, hebben we nog niet kunnen vinden, maar waar rook is, is er ook vuur. Ramp voor economie. Mocht dat de waarheid zijn dan zou dat een enorme klap zijn voor de economie in Genk en omstreken, niet alleen een direct verlies van jobs bij Ford en toeleveringsbedrijven, maar ook Europese subsidies en andere extra legale voordelen zouden dan in het water vallen. Kwatongen beweren nu dat Jef Gabriëls van de vroegtijdige sluiting van Ford weet zou hebben en daarom zo scheutig is om de fakkel aan Wim Dries door te geven. Wordt dus nog vervolgd. Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel. EVER © www.morse-press.be 1740 Ternat.
|