K.V.Z. Uit Jabbeke te Beveren - Asse - Vollezele : Systematisch de veiligheid met de voeten treden.
Betekom / Beveren 21 april ?06. De firma K.V.Z. -Kamiel Verstraete en Zn- uit Jabbeke begon als een klein bedrijfje, maar werd in zijn bedrijfstak -groot- gemaakt omdat ze massaal opdrachten mocht uitvoeren voor de W.V.E.M. (West Vlaamse Energie Maatschappij), veel -Knowhow- had KVZ niet maar dat is, wanneer men goede relaties met de opdrachtgever heeft, niet nodig.
K V Z te Beveren op 21 april 2006
De man onderaan draagt zelfs geen helm, terwijl er toch boven zijn hoofd gewerkt wordt .....
Ook de man in de gondel draagt geen PBM, helm, harnas en zelfs geen handschoenen
Met de zweep. De "Z" staat voor "Zoon" Geert die tuk is op decadentie, ??n van de voorbeelden daarvan zijn de dure nummerplaten die met KVZ beginnen. Begin de jaren ?90 begon Geert Verstraete al om 07.00u met schelden, roepen en tieren, ?nige kennis van techniek diende men van Geert niet te verwachten, dat is in België in die <energie> sector ook helemaal niet nodig, 't is alleen het "geld" dat telt, en geld hebben ze bij K.V.Z. blijkbaar wel, dat is ook het voornaamste in België, wie geld heeft koopt macht.
Fundamenteel. We hebben spijtig genoeg de foto?s niet meer van het beige Citro?n 2 pk bestelautootje van KVZ uit 1991 waarvan de deur langs de bestuurderkant met een touwtje was dichtgebonden, in die periode reed Geert Verstraete zelf met een splinternieuwe Ford Galaxie waar aan de binnenkant op de speciale bekleding een plaatje werd aangebracht "Made for Geert Verstraete"... In die tijd zwoer Geert Verstraete de vakbonden af en vermeed <toen> met de oprichting van een tweede bedrijf "Belien bvba" een vakbond binnen KVZ te moeten toelaten. Het fundamentele is het geldgewin, alleen d?t staat hoog in het vaandel.
Veiligheid bijzaak. Gisteren 21 april 2006 omstreeks 10:00u betrapten we K.V.Z. nog maar eens op het met de voeten treden van de veiligheid, eerder genomen foto?s te Asse en te Vollenzele duiden aan dat men bij K.V.Z. nog steeds als "Cowboys" te werk gaat, ook hier te Beveren geen P.B.M in de gondel van de hoogwerker, geen, helm, geen handschoenen, geen aangepaste werkkledij, losse -lange- haren, etc ... Zelfs degene die beneden staat draagt geen helm ! Onvoldoende signalisatie. Zo'n werfauto is een rijdende / mobiele werf en impliceert het plaatsen van de nodige verkeersignalisatie, maar dat is voor K.V.Z. allemaal geen probleem, enig toezicht van de opdrachtgever <Energiemaatschappij IMEA of IMEWO> of ergo, de Arbeidsinspectie moeten ze niet verwachten, daar hebben ze zich achter de kwinkslag verscholen ?te weinig? personeel en daarmee zijn ze er vanaf.
K V Z te Vollezele op 21 april 2004 Onvoldoende signalisatie voor deze drukke weg ....
Voertuig vlak na een bocht ! Met twee op de ladder, bovenste met heupgordel, onderste zonder enige PBM .....
K V Z te Asse op 17 oktober 2003
Onvoldoende signalisatie voor deze drukke weg naar de industriezone van Mollem op een boogscheut van de politiepost Asse.
De locale politie. Van de locale Politie moeten ze ook niet veel moeilijkheden verwachten die werken immers in opdracht van de Burgemeesters en deze zijn via de gemeente en de Intercommunales de eigenaar van de elektriciteitsnetten, daarom moeten er niet al te veel kosten gemaakt worden <veilig werken is duurder> want dat gaat dan weer ten koste van de winsten op de verdeling van elektriciteit waarvan de gemeenten altijd dik geprofiteerd hebben <en vooral ook de locale politici> ?? en ?t is toch alleen macht en geld wat telt ! |