Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?
Aantal Bezoekers
4985507
Laatste artikelen
Meldert : Brandalarm in de assistentiewoningen van residentie Nedermolen.
Vluchtelingen in Lo-Reninge veroorzaakten een brandalarm in "De Passage".
Advocaten worden te veel managers, wat met de rol van de Stafhouder?
Meldert Nedermolen: Bouwmaterialen uit parkeergarage GAW Nedermolen gestolen?-Update2
Brandweer: Beseffen ze de gevaren nog wel of is de opleiding toch onvoldoende?-Update1
De Lijn neemt aan loket te Aalst een loopje met de privacy_Update1.
21 juli 2019
Omstanders hebben geen uitstaans met de afhandeling van individueel dossier
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 4.899.400.
Aalst 19 juli 2019. 

 --- Update 1

Klacht bevestigd.

Wie via de website van de GBA een klacht wil indienen moet ook heel wat moeite doen en onder meer op zoek te gaan naar het e-mail adres waarop de klacht kan worden ingediend, er is immers vanaf het voorbeeld klachtenformulier geen directe link. Ook het adres van de GBA ligt niet meteen voor het grijpen, dergelijke instellingen maken "het volk" niet te makkelijk, zo ja, hebben ze te veel klachten! De klacht waarvan hieronder sprake is toegekomen en werd ondertussen bevestigd -inzet-. Of de GBA tegen De Lijn iets gaat ondernemen is zeer de vraag. 

Het Volk.

Tijdens het incident in Aalst keken de omstanders, een tiental oudere personen, vreemd op toen ze die éne persoon hoorden protesteren tegen deze schending van de privacy, maar zij waren het, goedkeurend knikkend, eens met het protest. Het volk laat zich gemakkelijk door het kuddesyndroom meeslepen in toestanden die niet door de beugel kunnen, ze hebben vaak schrik omdat ze zelf ook wat te verbergen hebben en door hun protest miserie kunnen krijgen. Geef het volk brood en spelen en ze zwijgen.


Voor wie de gegevens mocht zoeken :

GBA.
Drukpersstraat,35-1-B 
1000 Brussel 
 
Telefoon 02 274 48 00
Fax 02 274 48 35

--- einde update 1 10:37 22/07/2019

Vrijdag 19 juli was er in de Lijnwinkel te Aalst een incident met een reiziger die het abonnement wilde verlengen. De discussie is ontstaan omdat de bediende van De Lijn via de luidspreker meer uitleg wilde hebben over het document dat de reiziger onder het loket had geschoven. Met de inhoud van dat document hadden omstanders niets te maken en er werd aan de bediende diets gemaakt dat de privacy van de reiziger werd geschonden. De tweede loketbediende mengde zich ook en sneerde dat de reiziger zich maar bij de politiek diende te beklagen. 

Niet online.

Alhoewel De Lijn reizigers aanspoort om abonnementen online te vernieuwen is dat met bepaalde abonnementen niet mogelijk, onder meer zij die van een verminderd tarief kunnen genieten, daarvoor moeten documenten getoond worden en dat was hier het geval. Het verschil tussen de MIVB en De Lijn is enorm, er moet dringend een punt achter De Lijn worden gezet.

Klacht bij de GBA.

De reiziger heeft een klacht geplaatst bij de gegevensbeschermingautoriteit –GBA- met verzoek De Lijn te sommeren de loketten van de wachtruimte te scheiden. 
 
Meer en meer details volgen wellicht later, we zijn de gazet niet.

Artikel n° : 07-19-7423
Geplaatst : 19:45 21/07/2019

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck © Hoofdredacteur
Laatste update ( 22 juli 2019 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.