Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?
Aantal Bezoekers
4330542
Laatste artikelen
Morsum Magnificat wordt bedreigd met "keling" door klant van Sint Anneke.
CDenV Aarschot : Passieve corruptie.
Huurpoging 226 : Woonbureau door kandidaat huurders voor de vrederechter gedaagd.
Huurpoging tweehonderd dertig te Keerbergen legt weer bouwmisdrijf bloot.
Op avontuur met Quick -NMBS- en Flupke -Infrabel-.
NMBS / Infrabel waren deze week weer in beeld.
29 juli 2018
Wie controleert elektrische installaties / tractielijnen van de spoorwegen?

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 4.304.900
Brussel  / Rillaar 29 juli 2018.

Wie deze week de trein nam, was weer vertrokken voor een nieuw hachelijk avontuur, het ene al spannender dan het andere. Zo viel een trein richting Tongeren in de buurt van Brussel in de zengende hitte, zonder airco, stil wegens gebrek aan elektrische voeding, het tractiesysteem van de spoorwegen liet het afweten. Waarom? De reden? De NMBS / Infrabel werd door de softe klassieke pers in beeld gebracht, de kritische vragen aan hun gewezen collega journalist bleven, wars van technische kennis, weer uit.

Niet onderworpen aan AREI.

In artikel 1 van het toepassingsgebied van het AREI - Algemeen Reglement Elektrische Installaties - worden de installaties van defensie en de elektrische tractie en signalisatie installaties van de spoorwegen vrijgesteld. Dat wil zeggen dat die installaties niet door erkende keuringsorganismen moeten gekeurd worden en ook het hoge -lees geen- toezicht door de FOD Economie weg valt. 

Wie keurt?

De vraag die Morsum Magnificat aan de drie woordvoerders, Crols, Petit en ex journalist van VTM Thomas Baeken stelde : “wie controleert die installaties dan wel?“ blijft ondertussen onbeantwoord. Morsum Magnificat die ooit voor een groot bedrijf in Halle dat elektriciteitsmateriaal verkoopt -waar de NMBS klant is-, technisch advies verleende en daardoor met ingenieurs van de NMBS in contact kwam, heeft veel vragen over het elektrische net van de spoorwegen. Op die vragen kon / mocht  nooit één van de drie woordvoerders -wiens brood men eet, diens woord men spreekt-  antwoorden. Ze antwoorden gewoon niet -zoals Bart Crols- of ze kramen onzin uit. Als we techneuten ingenieurs van de NMBS aanspreken blijft het na afgifte van bewijsmateriaal, eveneens stil. De spoorwegen moeten geprivatiseerd worden en de incompetentie politiek -veel door de socialisten- gedumpte elementen moeten op een zijspoor worden gezet.

Station Aarschot : Heel simpel voorbeeld van incompetentie en niet conformiteit zelfs niet met de regels van goed vakmanschap met vier inbreuken ! Zelfs op het mechanische vlak vallen ze uit de toon ...niet overal eindmoeren, maar één van de moeren heeft geen volle draad. De draadstangen zijn uit staal - 4.4, 5.6,8.8 ? -  
de moeren uit RVS - A2, A4?- een ketting is maar zo sterk als de zwakste schakel. Dit is puur kunst en vliegwerk van de NMBS / Infrabel dat getuigt van incompetentie.

De spoorwegen waren deze week weer op een niet positieve manier in beeld, nogal wiedes. 

Artikel n° : 07/18-7133
Geplaatst : 11:51 29/07/2018

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck © Hoofdredacteur

Laatste update ( 29 juli 2018 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.