Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?
Aantal Bezoekers
5194694
Laatste artikelen
Asielzoekers worden beter behandeld als veel hier geboren en getogen Belgen.
Kunstgalerij Alice Van Dael ruimt exclusief op.
Een huisdier, een vertrouweling en een huisgenoot -MM-289-01
Morsum Magnificat en haar activiteiten in oktober 2019
Morsum Magnificat rouwt om haar overleden redactiepoes-Update2
Infrabel : Ze zijn niet eens in staat een kabel fatsoenlijk te bevestigen-Update1
20 februari 2017
Je moet echt geen Ingenieur zijn om te oordelen wat de oorzaak is van treinongeval.
Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 3.772.800
Leuven / Tremelo 20 februari 2017.

--- Update 1
Loopwielmeter.

In haar journaal toont de Vrt een personeelslid van Infrabel die met een loopwielmeter over de vervormde spoorstaven loopt. Dat huzarenstukje -sic- moet de lengte van de te vervangen kabel bepalen. Hier wordt nogmaals aangetoond en bewezen dat de technische methodes en middelen van Infrabel en haar klant NMBS, hopeloos verouderd zijn. Sinds vele jaren worden afstanden bepaald met lazertechniek al dan niet via satelliet. Met lazertechniek kan de lengte tussen twee punten, al dan niet gebruik makend van de stelling van Pythagoras, tot op de millimeter bepaald worden, voor de bediening van dergelijke toestellen moet je wel minstens van een tot tien kunnen tellen, voor de bediening van een loopmeter lees je de mechanisch/digitale cijfers af ...

 
Loopwielmeter een systeem dat in casu zeker voorbijgestreefd is.

Zo goed mogelijk.

De arbeider van Infrabel verklaarde nog voor de camera "we gaan het zo goed mogelijk doen", daar moet "Het Volk" geen genoegen mee nemen, dergelijke uitspraken van Infrabel zijn tekenend voor de gang van zaken bij Inrfrabel, "zo goed mogelijk is meer dan onvoldoende".
--- Einde update 1  18:18 20/02/2017

De speculatie over de oorzaak van het treinongeval is in de klassieke pers weer volop aan de gang, de mond van de woordvoerders van Infrabel en NMBS zijn wat de oorzaak betreft op slot. Zij verstoppen zich graag door te verwijzen naar het onderzoek van het parket -oef- dat uiteraard geheim is en daarmee houden ze allemaal wat de oorzaak betreft, de boot af. Toch heeft "Het Volk", dat bakken kritiek heeft over de handel en wandel van het openbaar vervoer waaronder Infrabel en NMBS, het recht om te weten met welke risico's het gebruik maken van dat openbaar vervoer gepaard gaat. Morsum Magnificat heeft van de vele jaren gebruik van de trein een waslijst met opmerkingen, er is zelden een treinrit waar niets misloopt. Het "systeem" faalt grandioos wegens corruptie, incompetentie, machtsmisbruik en zakkenvullerij.


Och arme.

Volgens Radio2 hebben de mensen van Infrabel de hele nacht doorgewerkt om de sporen vrij te krijgen "och arme" ontbrak er nog aan, het was nieuwslezer kaTrien van Radio2 die over het nachtwerk sprak met een toon van medelijden. Alsof zij bij Infrabel de enigen zijn die nachtwerk verrichten. Er zijn mensen die dat, zonder morren, jarenlang doen. Infrabel en NMBS zijn een permanente bron van ellende en als er nog maar één haar in hun boter zit wordt er gestaakt en worden de reizigers gegijzeld.

Het parket.

Wanneer Morsum Magnificat zich op het vlak begeeft waarin ze verregaand deskundig is heeft zij vastgesteld dat parketten zelf niets kunnen en Experten aanstellen die vaak verre van competent zijn en niet onafhankelijk. Een voorbeeld daarvan is de woningbrand aan de Bessenlaan te Rotselaar waar Iverlek door de rechter verantwoordelijk werd gesteld voor de veroorzaakte schade. Parketten houden zich krampachtig vast aan het geheim van het onderzoek maar op die manier houden ze ook de vaak stinkende potjes voor "Het Volk" dicht.

Onprofessioneel.

Met ons artikel van 30 december 2016 hebben we aangetoond dat Infrabel niet eens in staat is om voor vrij simpele zaken, nog maar de regels van goed vakmanschap te volgen. We hebben daarover aan de woordvoerders Frédéric Petit en Thomas Baeken én hun aannemer Stevens uit Halen vragen gesteld, maar geen antwoorden ontvangen. Nogal wiedes. Wat gaan ze antwoorden? Dat het kunst- en vliegwerk inderdaad op niets trekt? -sic-.

Fluohesjes.

Na het ongeval wemelde het ter plaatse van politie, allemaal met een fluohesje, de demagoog en burgemeester van Leuven droeg quasi als enige, geen fluohesje. Machtsmisbruik is dan ook één van zijn weinige kwaliteiten. Bij een interventie van de politie van de PZ BRT van 4 februari 2017 op de Provinciebaan te Rotselaar, droegen de agenten ook geen fluohesje en toch zijn ze dat verplicht en moeten zij het goede voorbeeld geven.   

Artikel n° : 02/17-6807
Geplaatst  : 13:47 19/02/2017

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck - Hoofdredacteur


Laatste update ( 20 februari 2017 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.