Gebruikersnaam

Wachtwoord

Onthouden

Wachtwoord vergeten?
Aantal Bezoekers
4080554
Laatste artikelen
Begijnendijk : Spoorloper oorzaak van hinder aan spoorwegovergang Mechelbaan.
Telenet giet nieuwe wijn in oude flessen en laat onveilig werken toe-MM-270-03
Willebroek : Erfeniszaak al aanleiding tot valse aangifte bij politie Willebroek.
Omgevingsvergunning : Op 1 januari 2018 definitief van start.
OVAM : Eerste handhavingsweek was een succes.
Ford Genk : Historisch akkoord laat Ford Genk verder bestaan.
30 november 2010
Vlaamse Overheid blijft financieel steunen, personeel levert in.

Paginabezoekers website Morsum Magnificat : 781.700
Genk 30 november 2010.

De hinder van de besneeuwde wegen kon bij de Ford fabrieken in Genk vandaag de pret niet drukken, belangrijke personen -VIP's- waren naar Ford afgezakt om een historisch akkoord te ondertekenen dat de productie tot 2020 in Genk veilig moet stellen.


Lees de speech van Wim Dries in MM 185

Toekomst.
Niet alleen Ford Genk, maar ook de vestiging te Lommel waar de testbaan ligt, vaart wel bij de overeenkomst die
vandaag te Genk onderschreven werd, de werkzekerheid is alvast, op basis van wat er vandaag op tafel ligt, voor acht jaar veilig gesteld. Samen met de vakbonden ondertekenden Stephen Odell, voorzitter en CEO van Ford of Europe, Guy Martens, Plant Manager van Ford Genk, en Kris Peeters, Minister-President van de Vlaamse Gemeenschap vandaag een akkoord over de toekomst van Ford Genk.


Plantmanager Ford Genk Guy Martens, Vlaams minister President Kris Peeters en Stephen Odell CEO Ford Europe na de ondertekening. 

Drie modellen.
De overeenkomst, die haar uitwerking heeft op de komende vier jaar, garandeert niet alleen de productie van de
drie modellen -Mondeo, S-MAX en Galaxy- maar stelt ook de toekomst van Ford Genk als hoofdlocatie voor de productie van CD-segment auto's veilig, dat staat in het persbericht van Ford Genk. Of minister Ingrid Lieten met haar ambitieus plan rond de elektrische auto's ook nog politiek gaat scoren is momenteel niet geweten, Ingrid Lieten vertelde ons wel dat ze a.s. zaterdag 4 december niet naar de Algemene Vergadering van de Vlaamse Journalisten Vereniging zal komen, maar over elektrische auto's handelde het vandaag niet. Toch voorziet het contract ook in de productie van toekomstige CD-segment producten in Genk, producten die er ook na 2014 gebouwd zullen worden. Bijkomende investeringen zijn hiervoor de komende jaren nodig.


Ingrid Lieten komt zaterdag 4 december niet naar de A.V. van de VJV te Antwerpen, de minister heeft daarover naar Voorzitern Walter Van Den Branden een brief geschreven.

Lommel en Genk voorlopig veilig.
Hoe de automobielsector in de toekomst gaat evalueren zal niemand kunnen zeggen, toch voorziet Ford ook het
behoud van de productiecapaciteit van 225.000 wagens per jaar in Genk en naargelang de marktvraag ook de mogelijkheid van een nog hoger productiecijfer. De werkzekerheid in Genk wordt gegarandeerd voor de hele duur van de overeenkomst. Investeringen in de infrastructuur van Lommel Proving Ground zorgen voor de verankering als belangrijkste testcentrum voor alle Europese Ford-modellen en zullen de leiderspositie van Lommel als toonaangevend testcentrum in de Europese auto-industrie helpen bestendigen.


                          Galaxy - Mondeo - S-Max


Roemeniė.
In Craiova, waar het Amerikaanse moederbedrijf van Ford, 11 miljard dollar investeerde, is men momenteel
minder tevreden, de overheid wil ondermeer maar geen wegeninfrastructuur voorzien, de Roemenen kunnen wel auto's bouwen, maar de infrastructuur om de wagens de exporteren blijft achterwege, zegt onze bron in Craiova.

Redactie Morsum Magnificat ® Professioneel
Erik Verbeeck ©

Laatste update ( 01 december 2010 )

© 2005-2008 Morsum Magnificat Professioneel ® - Alle rechten voorbehouden.